اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منبع سوری: در انتخابات لبنان، جایگاه همپیمانان سوریه مستحکم شد

یک منبع بلندپایه سوری تأکید کرد که همپیمانان این کشور و در رأس آن جنبش حزب الله، در انتخابات لبنان توانستند موقعیت خود را تثبیت کنند.

منبع سوری: در انتخابات لبنان، جایگاه همپیمانان سوریه مستحکم شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع بلندپایه سوریه گفت که بر اساس قانون انتخابات لبنان، آمار و ارقام نشان می‌دهد که همپیمانان سوریه و در صدر آن حزب الله، در انتخابات حائز اکثریت آراء شده‌اند.

وی به شبکه خبری المیادین گفت که حفظ جایگاه حزب‌الله، نشانگر حمایت مردمی است که حامی روابط دو کشور هستند و آنچه به سوریه آسیب می زند این است که مواضع لبنان در سطح رسمی و مردمی به صورت گسترده علیه دمشق تغییر کند.

این منبع با بیان اینکه این اتفاق در انتخابات رخ نداد، تصریح کرد، موضع همپیمانان دمشق در لبنان از ۳ عنصر تشکیل شده است: موضع آنها در قبال سوریه که مستقل از جایگاه رسمی آنها در لبنان است، حضور مردمی آنها بدون توجه به جزئیات تحمیلی قانون انتخابات و در نهایت ثبات مواضع آنان است.

وی با تأکید بر اینکه شکست همپیمانان سوریه در انتخابات هم تأثیری در موضع دمشق در قبال آنان ندارد، عنوان کرد: ثبات موقعیت حزب الله در جامعه اهل تشیع، مبتنی بر پایگاه مردمی آن است.

این منبع با اشاره ثبات موازنه قوا در لبنان، خاطر نشان کرد، موازنه در لبنان فقط محدود به نتایج انتخابات نیست؛ هر چند که جایگاه همپیمان سوریه در لبنان، بسیار مستحکم است.

وی دو عامل را باعث رأی آوردن برخی از احزاب مخالف سوریه دانست و تأکید کرد: دخالت خارجی و مبالغ هنگفت مالی باعث این مسئله شده است. البته به دست آوردن یک فراکسیون دارای وزن توسط جریان ملی آزاد نشان می‌دهد که افکار عمومی مسیحیت در لبنان مخالف سوریه نشده است.

این منبع در پایان تأکید کرد، هنوز زود است که بخواهیم راهیابی گروه‌های مدنی به پارلمان را ارزیابی کنیم؛ زیرا باید مواضع آنان در قبال مسائل بنیادینی مانند مقاومت و دشمنی با اسرائیل مشخص شود.

انتخابات پارلمانی لبنان یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) برگزار شد و پس از آن باید تکلیف انتخاب رئیس پارلمان، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور این کشور مشخص شود. پارلمان لبنان ۱۲۸ کرسی دارد و برای اینکه یک فراکسیون اکثریت را به دست بگیرد باید بیش از ۶۴ کرسی داشته باشد.(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول