اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

موزه مردم‌شناسی برزک کاشان در میان برترین‌های کشور

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: موزه مردم شناسی برزک در بخش موزه‌های دولتی کوچک در دو شاخص «معرفی» و «تلاش برای بقا» در این دو بخش در سطح کشور معرفی کرد.

موزه مردم‌شناسی برزک کاشان  در میان برترین‌های کشور

 احمد دانایی‌نیا سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: آیین روز جهانی موزه به همت کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، برگزار و موزه مردم شناسی برزک به عنوان موزه برتر کشور معرفی شد.

وی با بیان اینکه بررسی آثار ارسالی توسط پیشکسوتان این حوزه که صورت گرفته است، افزود: هیات داوران موزه مردم شناسی برزک را در بخش موزه‌های دولتی کوچک در دو شاخص «معرفی» و «تلاش برای بقا» از میان موزه‌های شرکت کننده به عنوان موزه برتر در این دو بخش در سطح کشور معرفی کرد.

دانایی‌نیا ضمن تشکر از خانم زهرا جهانی مسوول موزه مردم شناسی برزک، بیان داشت: این مراسم در راستای پیشرفت فرهنگی و نگاه مسؤولان به ایجاد حس رقابت در ارتقا سطح موزه‌ها و نزدیک شدن به استانداردهای جهانی هر ساله در روز جهانی موزه توسط کمیته ملی موزه ها برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان افزود: در سال جاری نیز این کمیته با ارسال فراخوان به همه موزه‌ها و دریافت مدارک، موزه‌هایی که آمادگی خود را برای حضور در این مراسم اعلام نمودند پس از بررسی داوران، موزه های برتر امتیاز ورود به مرحله داوری را گرفتند.

وی در پایان گفت: تاکنون موزه مردم شناسی برزک در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۷ در ۳ شاخص « معرفی » « خلاقیت و نوآوری » و « بازدید » به عنوان موزه برتر کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول