اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

باید در هر شهر مازندران یک زورخانه وجود داشته باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید در هر شهر مازندران حداقل یک زورخانه وجود داشته باشد و این در فرهنگ ورزش ما تاثیرگذار است.

باید در هر شهر مازندران یک زورخانه وجود داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری؛ حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، با همراهی بریمانی و ییلاقی معاونان اداره کل، روح الله طورسوادکوهی رئیس هیأت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و پیشکسوتان و ورزشکاران این حوزه به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه‌ای با آیت‌الله محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کردند.


آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار جامعه ورزش استان مازندران، حضرت زینب (س) را پهلوان و قهرمان حقیقی در صحرای کربلا دانست و گفت : جای خوشحالی دارد که مازندران در همه رشته‌های ورزشی از جمله ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با امکانات حداقلی، بهره‌وری حداکثری دارد و افتخارات بزرگ کسب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: انسان باید هم در بُعد جسمی و جوارح و هم در بُعد معنوی و جوانح، پرورش یابد و حضرت علی (ع) در دعای خود می فرماید: خدایا هم جسم و هم روحم را قوی کن.


امام جمعه ساری گفت: مایه مباهات است که ورزش‌های بومی ما سرشار از ارزش‌های دینی و فرهنگ غنی و آمیخته به عشق اهل بیت (ع) است ، چیزی در در ورزش‌های وارداتی وجود ندارد و این نشان دهنده اینست که هرجا استعمار وارد شد ارزش های بومی را ازبین می برد و فرهنگ وارداتی را ترویج می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای هم به بُعد جسمانی و هم به ارزش‌های ما توجه دارد بیان کرد: این ورزش هم به جسم قدرت و هم به روح غنا می بخشد.

محمدی لائینی تاکید کرد؛ باید در هر شهر مازندران حداقل یک زورخانه وجود داشته باشد و این در فرهنگ ورزش ما تاثیرگذار است.

وی ماندگار شدن پهلوانانی مانند پوریای ولی و تختی را برجسته بودن ارزش‌های اخلاقی آنان دانست و گفت: به عقیده بنده تختی شهید شده است، هرچند عنوان ظاهری شهید را نداشته باشد. در حقیقت دو نوع شهید گمنام داریم؛ یکی اینکه شهادت معلوم ولی هویت معلوم نیست و دیگر اینکه هویت معلوم و شهادت معلوم نیست و پهلوان تختی از این نوع است.


وی ضمن تمجید از جایگاه شهدای حوزه ورزش استان گفت: اقدام ۲۰ ورزشکار مازندرانی که مقابل نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی حاضر به مسابقه نشدند کاری ستودنی است و بزرگترین اقدام در حمایت از مظلومان فلسطین است.

رنگرز : کارکرد مهم ورزش توسعه اخلاق و معنویت در جامعه است
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این دیدار با گرامی داشتن ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی گفت: ورزش پهلوانی رشته اصیل ایران و استان مازندران است که می تواند بصورت جدی در موضوعات اخلاقی و منش پهلوانی تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر معنویت در محیط ورزش افزود: ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی متاثر از اخلاق و فرهنگ پهلوانی است و در خصوصیات اخلاقی نسل جوان و ورزشکار موثر است و ورزش اصیل ، انسانی و ایرانی ماست.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تصریح کرد: یکی از کارکردهای مهم ورزش توسعه اخلاق و معنویت در جامعه است که همه رشته ها چنین قدرت و ظرفیتی را نمی توانند ایجاد کنند.


رنگرز گفت : پهلوان باشی ایران زمین پهلوان جابر صادق زاده پهلوان شایسته مازندرانی است که با کسب هفت بازوبند پهلوانی پرافتخارترین ورزشکار کشتی پهلوانی معاصر ایران است و پهلوان روح‌الله طور سوادکوهی رئیس هیات ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان نیز از مفاخر این ورزش و سرمربی تیم ملی است .

وی بیان داشت؛ مازندران دیار علویان و بهترین پهلوانان را دارد و ورزشکاران این خطه در هر مسابقه با توسل به ائمه اطهار وارد مسابقه می شوند که نشان از روحیات بارز معنوی و اخلاقی ورزشکاران ماست.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود: سال گذشته آئین تجلیل از ورزشکاران جوانمرد را برگزار کردیم و امسال هم همزمان با میلاد امام رضا(ع) و جام تختی، مراسم رسم جوانمردی برگزار خواهد شد.

رنگرز در ادامه اظهار کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با هدف ترویج معنویت و ادای دین به شهدای انقلاب، بزودی میزبان یک شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود و در پی آن نیز زورخانه شهدای گمنام در محوطه اداره کل ورزش و جوانان به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است؛ روح الله طور سوادکوهی رئیس و نادری نائب رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مازندران و یکی از پیشکسوتان این ورزش در این دیدار، به بیان گزارشی از عملکرد و دغدغه‌های خود در حوزه ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی پرداختند.

در پایان این مراسم از دو ورزشکار افتخارآفرین کشتی و ورزش زورخانه‌ای تجلیل شد و شال پهلوانی نیز به آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران اهداء شد.

انتهای پیام / ۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول