اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خیزش گرد و غبار در آسمان خراسان‌جنوبی/ دید افقی کاهش یافت

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک که از اواخر روز گذشته در خراسان‌جنوبی آغاز شد همچنان دارد و موجب خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

خیزش گرد و غبار در آسمان خراسان‌جنوبی/ دید افقی کاهش یافت

جواد نخعی، کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گف‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، پرامون آخرن وضعیت جوی استان، اظهار داشت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی طی امروز تداوم ناپایداری‌ها را به صورت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ناپایداری‌های جوی در استان با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود، بیان داشت: در مرز شرقی و برخی از نقاط غربی احتمال طوفان گرد و خاک و ایجاد خسارت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی افزود: بیشترین کاهش دید از ایستگاه سربیشه با ۲ هزار متر، ایستگاه بیرجند با ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ایستگاه‌های طبس، بشرویه و نهبندان با ۴ هزار متر، قائنات ۵ هزار متر و فردوس و سرایان ۶ هزار متر گزارش شده است.

نخعی اعلام کرد: وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک که از اواخر روز گذشته در خراسان‌جنوبی آغاز شد همچنان دارد و موجب خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی از کاهش دمای هوا خبر داد و تبیین کرد: طی امروز و امشب کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و از عصر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه افزایش قابل ملاحظه دما را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته زهان با ۸ درجه سرد‌ترین و دهسلم و بندان با ۴۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان و نوسانات دمایی در مرکز استان بین ۳۵ و ۱۶ درجه سلسیوس ثبت شده است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول