اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

وجود بیش از هزار و 286 هکتار باغات بارور گردو در ایلام

مدیر باغات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: از مجموع ۱۳۳۷ هکتار باغ گردو در استان ایلام که بیشتر از پایه‌های بذری و ژنوتیپ‌های بومی تشکیل شده، ۱۲۸۶ هکتار را باغات بارور تشکیل می‌دهد.

وجود بیش از هزار و 286 هکتار باغات بارور گردو در ایلام

مظاهری مدیر باغات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از مجموع ۱۳۳۷ هکتار باغ گردو در استان ایلام که بیشتر از پایه‌های بذری و ژنوتیپ‌های بومی تشکیل شده، ۱۲۸۶ هکتار را باغات بارور تشکیل می‌دهد. 

وی افزود: باغات بارور در اکثر سال‌ها به دلیل وجود سرمای بهاره شاتون نر خود را از دست داده و عملا در آن سال‌ها باغ تولیدی ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در دو سال متوالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سازمان جهاد کشاورزی استان عملیات اصلاح باغات و سرشاخه کاری بر روی درختان را انجام داد و متقاضیان باغدار گردو در شهرستان‌های ایوان، ملکشاهی و سیروان شناسایی و به صورت کاملا رایگان و با استفاده از تجاری‌ترین رقم گرد‌و دنیا یعنی رقم چندلر از خطر سرمازدگی مصون می‌شود. 

مظاهری بیان کرد: امسال به صورت مشارکتی در ۵ شهرستان گردوخیز استان یعنی ایلام، ایوان، ملکشاهی، سیروان و چرداول برای ۶۷ گردوکار در سطح ۶ هکتار با بهره گیری از ۳ گروه پیوند زن بومی و یک گروه پیوند زن ‌غیر بومی به انجام رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول