اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جوانان ورزشکار رودانی چشم انتظار تحقق وعده‌های مسوولان

حضور پر شور جوانان رودانی در فینال جام رمضان این شهر نشان داد آنها همچنان چشم انتظار تحقق وعده مسوولان برای داشتن یک سالن ورزشی مجهز هستند.

جوانان ورزشکار رودانی چشم انتظار تحقق وعده‌های مسوولان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، بیش از ۲ سال از حضور تیم فوتسال بانوان رودان در مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان کشور می‌گذرد. بانوانی که تقریبا بدون هیچ امکانات زیرساختی پای در میدانی بزرگ گذاشتند و با غیرت مثال زدنی خوش درخشدیدند اما، در این میان آنچه دیده نشده توجه به زیرساخت‌ها با توجه به حضور این تیم در سطح اول ورزش کشور بود. 

سالن شهید جعفری شهر رودان میزبان مسابقات این تیم در رقابت‌های لیگ برتر بود. مکان ورزشی که با وجود آنکه چندان از عمرش نمی‌گذرد اما چندان توجهی به نگهداشت، تعمیر و تجهیز آن طی هشت سال قدمت صورت نپذیرفته، نبود وسایل سرمایشی و تهویه مناسب مهمترین مشکل آن است که البته باید نبود بسیاری دیگر از کمبودها را هم به آن اضافه کرد.

از درخشش دختران رودان که بگذریم پسران این شهر هم در رشته‌های ورزشی سالنی به ویژه فوتسال ید طولا و استعداد نابی دارند و هرگاه وارد مسابقات استانی شده‌اند نمایش‌های درخشانی را ارایه کرده‌اند.

رمضان امسال سالن شهید جعفری رودان شاهد هنر نمایی این جوانان و استقبال بی سابقه از مسابقات فوتسال بود. بطوری که این سالن هزار و ۵۰۰ نفری در ماه مبارک کمتر شبی مملو از تماشاگر پرشور بود.

جمعیتی که در شب فینال مسابقات حتی به ۲ برابر ظرفیت سالن رسیدند تا همه آن‌ها بگویند رودان به روزهایی رسیده که نیازمند که سالن ورزشی مجهز و با ظرفیت چندین هزار نفری است که دروازه پیشرفت ورزش برای فتح قله‌های افتخار به‌وسیله جوانان بهشت جنوب باز شود.

 

قطب فوتسال هرمزگان نیازمند یک سالن استاندارد است
محمد رضا سالاری مربی با سابقه فوتسال رودان در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: رودان شهری است که بدون توجه به کمبود امکاناتش، ما را صاحب تیم لیگ برتری کرده بود که خیلی از استان‌ها در حسرت حضور در لیگ برتر را داشتند، ولی حتی یک سالن در حد استاندارد و امکانات اولیه ندارد.

وی ادامه داد: اینکه چرا در همه این سال‌ها به این رشته بی‌توجهی شده و هیچ مسوولی به دنبال فراهم کردن امکانات استاندارد و اولیه برای این رشته نبوده داستان دیگری است و ما همیشه سر مست از وعده های تو خالی مسئولین بوده‌ایم، پر واضح هست که رودان به عنوان یک قطب در فوتسال هرمزگان نیازمند یک سالن ورزشی مجهز و استاندار است.

۱۱ سال ا​ز کلنگ‌زنی سالن مسکن مهر می‌گذرد

سالاری تصریح کرد: شهر رودان باجمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر که اکثر آن را قشر جوان تشکیل داده و در سال ۱۳۹۰ یک سالن ورزشی در مسکن مهر با طرح اولیه نسبت خوب و در شان شهرستان در آن کلنگ‌زنی شد که در پی آن امیدواری را برای جامعه ورزش شهرستان بخصوص اهالی رشته فوتسال به خود دیده بود؛ ولی هرچه از مرحله اجرای طرح می‌گذشت از آن طرح اولیه خبری نبود و هیچگونه نظارتی هم بر این طرح نبوده و تاکنون بعداز گذشت ۱۱ سال این سالن هنوز افتتاح بر زمین مانده و افتتاح نشده است.

وی افزود: هرساله مسوولین استانی و شهرستانی قول مساعد جهت فراهم نمودن امکانات اولیه با ورزشکاران این شهر را می‌دهند و اما دریغ از یک اتفاق مثبت و خرسند کنند. 

این مربی فوتسال رودان خاطرنشان کرد: سال‌ها است که کف پوش‌های سالن‌ها تخریب و نبود سیستم سرمایشی و گرمایشی معضلی است برای رونق این رشته، سالن‌هایی که بعضا یا به نمایشگاه‌ها اجاره داده می‌شود یا به بخش خصوصی برای استفاده از انبار، جامعه جوانی که از ورزش فاصله بگیرد جوانان آن اوقات فراغت خود را در کجا می‌بینند.

مسوولان بدانند، ورزش مرهمی برای بسیاری از دردها است

وی تاکید کرد: آقایان مسوول این را بدانند وقتی برای تماشای یک بازی فوتسال بیش از ۲هزار نفر با وجود گرمای سالن به دور از تمامی هیاهوها و فشارهای اقتصادی به تماشای بازی می‌نشینند، قطعا ورزش می‌تواند مرهمی هرچند کوتاه برای بیکاری جوانان باشد که از بازی‌های سیاسی خسته شده‌اند.

وی گفت: قطعا پیشرفت ورزش و به ویژه فوتسال در رودان نیازمند زیر ساخت مناسب از جمله یک سالن ورزشی استاندار شان فوتسالیست‌ها با استعداد رودان است و انتظار می‌رود مسوولان هم برای تحقق وعده‌های خود و پروژه ها نیمه تمام تلاش کنند.

 

سالنی که بدون تهویه جای سوزن انداختن نداشت

مهدی مبارکی مربی فوتبال پایه هرمزگان نیز در این خصوص گفت: خدا را شکر بعد از دو سال درگیری با ویروس منحوس کرونا با تلاش‌های کادر درمان و واکسیناسیون سراسری در سالن‌های ورزشی بر روی جوانان و نوجوانان باز شد.

وی ادامه داد: بعد از این وقفه شاهد مسابقات فوتسال در رودان با حضور تماشاگران پرشور و نشاط از همه سنین بودیم که این نشان دهنده کمبود فضاهای ورزشی و یک سالن ورزشی مناسب است.

مربی تیم فوتبال نوجوانان فولاد هرمزگان در بیان داشت: قطعا این حضور پرشور جوانان رودانی در رمضان امسال نشان دهنده نیاز مبرم رودان به یک سالن چند منظوره مجهز و استاندار برای چندین رشته ورزشی در کنار فوتسال است.

وی با بیان اینکه سالن های ورزشی رودان هیچگاه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی را نداشته‌اند و به جرات می‌توان گفت در رمضان امسال سالن رودان بدون یک تهویه مناسب جای سوزن انداختن نداشت.

وی ادامه داد: سالن‌های رودان هیچ یک معیار استاندارد بودن را ندارند و  این شور و نشاط و استعداد در شهرستان نیازمند یک فضای ورزشی مناسب است.

مبارکی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون کمیته فوتسال با برنامه‌ریزی برای مسابقات پایه، گام در راه استعدادیابی این رشته ورزشی گذاشته است، گفت: اگر فوتسال از رده‌های پایه شروع شود بسیار کار خوبی است و انگیزه بسیاری را در جوانان و نوجوانان رودانی می‌بینیم که امیدوارم بتوانیم با کمک مسوولان صاحب یک سالن مناسب شویم.


درست شدن زیر ساخت ها مبنای پیشرفت است

وی تاکید کرد: درست شدن زیرساخت‌ها مبنای پیشرفت و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر است که تحقق این امر هم تغییر نگرش مسوولان امر را می‌طلبد.

وی گفت: به جرات می‌گوییم استعداد فراوانی را در سراسر شهرستان داریم و این همه استعداد و تماشاگران پر تعداد باید دیده شوند.

مبارکی بیان داشت: هم اکنون که انگیزه و شور و نشاط فراوانی در نوجوانان و جوانان شهر ایجاد شده است باید این راه با جدیت ادامه داشته باشد.

وی بر لزوم حضور تیم‌های پایه فوتسال رودان در مسابقات استانی تاکید کرد و گفت: باید برای تحقق این امر مسوولان با جدیت برای ارتقا فضاهای ورزشی تلاش کنند.

این مربی با تجربه رودان گفت: فوتسال رودان در بخش بانوان در سطح اول کشور است بنابراین این انتظار را داشتیم که این سال تجهیز شود اما هیچ تغییری نداشتیم.

وی افزود: متاسفانه این حق فوتسال رودان نادیده گرفته شده و سوق یافتن امکانات به سوی رودان یک حق مسلم است.

مبارکی تصریح کرد: باید تمامی مسوولان در این راه دست به بدست هم بدهند چرا که ورزشی همچون فوتسال در رودان با توجه به استعداد‌ها یک سرمایه‌گذاری بهینه برای آینده ورزش در رودان است. 

 

ورزش رودان در آستانه تحول

چندی پیش مظفر خادمی مدیرکل ورزش و جوانان در سفر به رودان و دیدار با فرماندار این شهرستان خبر از اقدامات اساسی برای تحول در ورزش این شهرستان خبر داد و گفت: رعایت عدالت محوری و تقسیمات متوازن منابع مالی و اعتباری در حوزه شرق هرمزگان تاکنون به خوبی دیده نشده است که این امر به دلایل مختلفی از جمله مشارکت همه جانبه خیرین نیز بستگی دارد. 

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما پرداختن به مشکلات شهرستان رودان است و موضوعات  این شهرستان به‌طور ویژه پیگیری شده است.

وی خواستار کمک فرماندار رودان در توزیع  اعتبارات شهرستانی برای تکمیل زیرساخت‌های ورزشی شد و گفت: قطعا با کمک از منابع شهرستانی پروژه‌های بیشتری در دستور کار قرار خواهند گرفت.

مظفر خادمی گفت: مشکلات عدیده‌ای در شهرستان رودان داریم و باید برای رفع آن‌ها اولویت‌بندی شود تا دغدغه‌های اهالی ورزش پیگیری شود.

وی با اشاره مصوبات سفر رییس جمهوری اظهار داشت: طی این سفر مصوبات بسیار خوبی در حوزه ورزش داشته‌ایم و با پیگیری آن‌ها طی یک ماه گذشته بیش از ۲۵ میلیارد تومان جذب اعتبارات داشتیم که در این میان  ۶ میلیارد تومان برای پیست دو و میدانی رودان تخصیص یافته است.

وی از آغاز مطالعه طرح احداث یک مجموعه ورزشی جدید در رودان خبر داد و گفت: مکاتبات لازم برای واگذاری زمین این مجموعه انجام شده است.

خادمی در ادامه به پروژه زمین چمن طبیعی فوتبال مجموعه شهید چمران رودان اشاره کرد و گفت: برای این پروژه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مصوبه شده است که هم اکنون ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ادامه کار تخصیص یافته است و یک میلیارد تومان هم برای تکمیل این مجموعه ورزشی از طریق وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری است.

وی افزود: هماهنگی با پیمانکار پروژه برای تکمیل پروژه در نیمه دوم فروردین ماه انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان به مشکلات ورزش در بخش‌های تابعه شهرستان رودان هم اشاره کرد و گفت: دو چمن  مصنوعی محله ای در بخش  رودخانه و یک چمن مصنوعی محله ایی نیز در بخش مرکزی شهرستان در حال انجام است و بزودی زمین چمن طبیعی فوتبال زیارتعلی نیز با تخصیص اعتبار تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در برنطین و جغین هم دو زمین چمن محله‌ای را خواهیم داشت و تعویض چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای بیکاه هم در دستور کار است که اعتبار لازم برای این امر تخصیص یافته است.

وی بیان داست: سالن مسکن مهر رودان هم در دستور کار قرار دارد و بزودی  پس از رفع مشکل پرداخت معوقات پیمانکار  این پروژه هم تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان از مصوب شدن ایجاد خانه جوان در رودان خبر داد و گفت: قطعا با همکاری مسوولان شهرستان در اختصاص دادن مکان مناسب جهت استقرار دفتر خانه جوان تخصیص اعتبار و تجهیزات آن  سریعا انجام خواهد شد.

وی با اعلام آمادگی کامل اداره کل ورزش و جوانان برای پیگیری مشکلات ورزش در رودان گفت: قطعا برای تحول در ورزش با ایجاد  زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان تلاش خواهد شد.

هم اکنون بعد از گذشت چند هفته اقدامات اولیه در اجرای پروژه عمرانی ورزشی رودان به مانند ادامه زمین چمن طبیعی و بازسازی برخی فضاهای ورزشی آغاز شده اما باید مسوولان امر متوجه باشند که حضور پرشور جوانان رودان در میدان‌های ورزشی بیانگر نیاز بیش از پیش به ایجاد فضای ورزشی جدید است تا حق چندین ساله آن‌ها ادا شود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول