اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را به‌روز رسانی کرد

بانک مرکزی اطلاعات واصله از بدهکاران سه بانک سینا، توسعه تعاون و توسعه صادرات را منتشر کرد.

بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را به‌روز رسانی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، بانک مرکزی در راستای اجرای بخش 1 بند د- احکام تنظیمی تبصره 16- تسهیلات تکلیفی قانون بودجه سال 1401 کل کشور مصوبه به شماره 715/114504 مورخ 29 اسفندماه سال 1400 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به آمار منتشر شده در تاریخ 31 فروردین ماه سالجاری ، اطلاعات واصله از بدهکاران سه بانک سینا، توسعه تعاون و توسعه صادرات را منتشر  کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، اغلب تسهیلات دریافت شده در راستای تولید و سازندگی در کشور مصرف شده و انتشار اسامی در گزارش پیش رو تنها به منزله دریافت تسهیلات و تعهدات کلان از شبکه بانکی می‌باشد که عموم آنها در موعد مقرر بازپرداخت شده است.

بر همین اساس فهرست «تسهیلات کلان» و «تسهیلات غیرجاری» هر بانک را می‌توان مشاهده کرد.

به استناد فصل اول ماده 1 بند 1-8- آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان موضوع بخشنامه شماره 92/2442553 مورخ 1392/08/16، تسهیلات و تعهدات کلان: «به مجموع خالص تسهیلات و تعهدات اعطایی/ایجاد شده به/برای هر ذینفع واحد که میزان آن حداقل معادل 10 درصد سرمایه پایه مؤسسه اعتباری باشد. این حد برای شعبه بانک خارجی، 3 درصد مجموع دارایی‌های شعبه می‌باشد» اطلاق می‌شود.

اطلاعات مابقی بانک ها نیز پس از بررسی های کارشناسی و دریافت اطلاعات کامل تر از بانک‌ها و صحت سنجی، در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول