اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وزیر کشور: بزرگداشت رحلت امام(ره) نقطه اوج حرکت‌های فرهنگی و سیاسی است

وزیر کشور گفت: بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) یک حرکت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و نقطه اوجی در حرکت‌های ما است که هر سال باید بیش از پیش به آن توجه داشته باشیم و همه نهادها در راستای برگزاری این مراسم فعال باشند.

وزیر کشور: بزرگداشت رحلت امام(ره) نقطه اوج حرکت‌های فرهنگی و سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، احمد وحیدی وزیر کشور بعد از ظهر امروز در سومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) ویژه سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در سالن پیامبر اعظم(ره) وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه همه ما در بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، پایان ناپذیر و همیشگی است، همگی مدیون حضرت امام راحل در همه ابعاد هستیم و آنچه که امروز در جهان رو به جلو می‌رود، مکتب و حرکت امام است که توسط رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا پرچمداری می‌شود.

وی گفت: آنچه امروز پیروزی های امت اسلامی و احیاگری در دوره ما است همه به این فرهنگ غنی مربوط می‌شود که حضرت امام(ره) به دنیا معرفی کردند و امروز دنیا بیش از همیشه تشنه این حرف ها است.

وزیر کشور یادآور شد: امروز وعده های امام و رهبری یکی پس از دیگری در حال تحقق است؛ فروپاشی تمدن پوسیده غرب امروز بیش از پیش ظاهر شده و توجه به حقایق اسلام و انقلاب اسلامی خودش را نشان می‌دهد، لذا بزرگداشت حضرت امام یعنی بزرگداشت بزرگترین حرکت انقلابی که جهان را علیه استکبار و صهیونیسم و به نفع ملت های مظلوم، عدالت و حقوق واقعی بشر در دنیا بسیج می کند.

وحیدی بیان کرد: امروز همه معارف بلند انسانی در این حرکت بزرگ نهفته است و تلاش های دشمن بحمدلله مثل همیشه ناکام بوده برای آنکه این حرکت بزرگ را خاموش کنند و نخواهند توانست.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت حضرت امام یک حرکت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و نقطه اوجی در حرکت های ما است که هر سال باید بیش از پیش به آن توجه داشته باشیم.

وزیر کشور تاکید کرد: باید از این فرصت های زمانی برای ترویج حقایق انقلاب اسلامی استفاده کنیم، ایام مربوط به ارتحال امام(ره) جایگاه بزرگی در این ترویج دارد و نباید این فرصت را از دست بدهیم و باید همه تلاشمان را داشته باشیم.

وحیدی ضمن بیان اینکه اندیشه ناب امام خمینی(ره) در دنیا تشنگان فراوانی دارد، گفت: در نمایشگاه کتاب از غرفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) بازدید کردم، دانشنامه امام در ۱۰ جلد تدوین شده و باید بتوانیم این‌ها را ترویج دهیم و سازمان تبلیغات اسلامی و همه نهادهای فرهنگی باید این را داشته باشند و در این ایام کتاب های جدیدی مربوط به حضرت امام رونمایی شود، البته مربوط به این دوره نمی شود و نباید بزرگداشت امام را تنها به مراسمی که در حرم امام برگزار می شود خلاصه کنیم، مثلا وزارت آموزش و پرورش در این ایام میزهای اندیشه ورزی برگزار کند.

اندیشه ناب امام خمینی(ره) در دنیا تشنگان فراوانی دارد

وی با تأکید بر ضرورت فراگیری مراسم بزرگداشت امام راحل در سراسر کشور، تصریح کرد: همه نهادها اعم از استانداری ها، فرمانداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها در این زمینه فعال باشند و همه شهرها و روستاها باید در این زمینه ایفای نقش کنند؛ این جزو تکالیف مهمی است که همه بر عهده داریم.

وزیر کشور ضمن بیان اینکه هرچه می‌توانیم از شخصیت های جدیدی که تا الان حرف نزده اند برای بزرگداشت امام استفاده کنیم، افزود: اندیشه های امام از زبان دیگران هم شنیده شود و در این خصوص اظهارات و دیدگاه های پیروان ادیان و شخصیت های علمی دیگر کشورها در معرفی شخصیت حضرت امام تأثیرگذار است.

وحیدی با تأکید بر ضرورت رعایت کرامت زائران امام خمینی(ره)، بیان کرد: دستگاه های مختلف مطابق با برنامه ها و نیازهای برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره)، نقش آفرینی بیشتری داشته باشند و در صورت لزوم قرارگاهی در این خصوص راه اندازی شود و توجه داشته باشیم که کرونا هنوز به پایان نرسیده و پروتکل های بهداشتی باید در این مراسم رعایت شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول