اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ورود «سوخو-57» روسیه به عرصه نبرد با اوکراین

برخی منابع رسانه‌ای از استفاده روسیه از جنگنده نسل پنجم «سوخو-57» علیه اوکراین خبر دادند.

ورود «سوخو-57» روسیه به عرصه  نبرد با اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای گزارش کردند که روسیه در جریان حملات هوایی به اوکراین از جنگنده‌های نسل پنجم «سوخو-۵۷ » استفاده کرد است.

به گزارش وبگاه تخصصی «ارو تایمز» به نقل از خبرگزاری «تاس» یک مقام ناشناس روس گفت که  ارتش روسیه از این جنگنده پیشرفته در حمله به اهداف اوکراینی استفاده کرده است.

به گفته این مقام روس، استفاده ازهواپیمای سوخو-۵۷ در اوکراین دو تا سه هفته پس از شروع حملات روسیه شروع شده واین هواپیماها خارج از محدوده فعالیت پدافند هوایی دشمن مشغول به  پرواز هستند. این منبع روس گفت: «این جنگنده‌ها از موشک علیه اهداف خود استفاده می‌کنند.»

این در حالی است که ارتش روسیه تاکنون در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.  

سوخو-۵۷ اولین جنگنده روسی با ویژگی‌های رادارگریز و تنها جنگنده نسل پنجم این کشور است. این هواپیما که با جنگنده «اف-۲۲ رپتور» آمریکایی و «چنگدو جی-۲۰» چینی رقابت دارد  اولین پرواز خود را سال ۲۰۱۰ انجام داد.

به گفته وزارت دفاع روسیه تاکنون، سه فروند جنگنده سوخو-۵۷ در نیروی هوایی روسیه عملیاتی شده‌اند.گزارش‌های متعددی مبنی بر استفاده از سوخو-۵۷ در اوکراین منتشر شده است که اکثر آنها بر اساس مشاهده شاهدان ادعایی و فیلم‌های تایید نشده است.

این هواپیما برای برتری هوایی و عملیات حمله ساخته شده و می‌تواند انواع اهداف هوایی، زمینی و دریایی را مورد حمله قرار دهد. این  جنگنده تک سرنشین و دو موتوره اولین هواپیمای روسی است که دارای فناوری رادار گریز است، سوخو-۵۷ سرعت مافوق صوت دارد. گفته می‌شود در مجموع ۷۶ فروند جنگنده سوخو-۵۷ تا سال ۲۰۲۸ به ارتش روسیه تحویل داده می‌شود که ۲۲ فروند از این هواپیماها تا سال ۲۰۲۴ وارد خدمت می‌شوند.

یک نشریه آمریکایی اخیرا در مطلبی به احتمال فروش جنگنده‌های نسل پنجم «سوخو-۵۷» ساخت روسیه به هند، الجزایر و ترکیه اشاره کرد.

هفته‌نامه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت، خریداران خارجی بالقوه این جنگنده شامل الجزایر، هند و ترکیه به ویژه با توجه به اینکه ایالات متحده این کشور را از برنامه ساخت جنگنده اف-۳۵ به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» ساخت روسیه خارج ساخت.  

این نشریه نوشت، جنگنده سوخو-۵۷ ساخت روسیه به زودی می‌تواند بر فراز آسمان کشورهای خارجی عملیاتی شود زیرا آخرین گزارش‌ها حاکی از ابراز علاقه مشتریان بین‌المللی به این هواپیمای جنگی نسل پنجم است. سرویس فدرال روسیه برای همکاری‌های فنی-نظامی شماری درخواست از مشتریان خارجی برای خرید جنگنده  سوخو-۵۷ دریافت کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول