اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

امضا تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و دانشگاه علمی کاربردی/ارتقا مهارت‌ها برای راه‌اندازی کسب و کارهای صنایع خلاق

معاونت علمی و فناوری و دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف توسعه کسب و کارهای نوآورانه در حوزه فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق و استفاده از ظرفیت‌های این دانشگاه در زیست‌بوم نوآوری، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

امضا تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی  و دانشگاه علمی کاربردی/ارتقا مهارت‌ها برای راه‌اندازی کسب و کارهای صنایع خلاق

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،در نشست مشترک سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رییس جمهوری و حسین بلندی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی، تفاهم نامه مشترک با موضوع ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ با محوریت اشتغال، کارآفرینی و تجاری‌سازی و تقویت زیست بوم نوآوری شرکت های خلاق و ارتقای مهارت های شغلی و توانمندسازی نیروی انسانی امضا شد.

این تفاهم نامه، تعامل و همکاری در مهارت افزایی با محوریت اشتغال، کارآفرینی و تجاری‌سازی، در قالب همکاری متقابل علمی و آموزشی برای ارتقای مهارت‌های شغلی و توانمندسازی جامعه هدف را دنبال می‌کند.

توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق علمی کاربردی

کمک به تقویت زیست‌یوم شرکت‌های خلاق و ارتقای سهم شرکتهای خلاق در اقتصاد کشور، توسعه زیست‌بوم نوآوریو  فناوری از طریق شرکت‌های خلاق علمی کاربری، ایجاد خانه‌های خلاق ونواوری برای بسترسازی توسعه کسب و کارهای صنایع خلاق وفرهنگی در مناطق مورد نیاز کشور، از محورهای اصلی این تفاهم‌نامه همکاری است.

همکاری در ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری ایران در خارج از کشور و تسهیل‌گری صادرات محصولات و دستاوردهای ایران‌ساخت از طریق مشارکت در تهیه امکانات زیرساختی لازم، از جمله فضای کار اختصاصی و اشتراکی، نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات ایران‌ساخت ارائه روش‌های تأمین مالی و بین‌الملل و ارائه خدمات مشاوره‌ای، بازاریابی و سایر خدمات را می‌توان از دیگر محورهای اصلی همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه جامع علمی و کاربردی، بر بستر این تفاهم نامه همکاری برشمرد.

گسترش همکاری‌های دوجانبه

در قالب این تفاهم نامه همکاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه را برای ارائه خدمات توسعه بازار محصولات و خدمات، تسهیل فضای کسب و کار، کمک به بازارسازی ، پشتیبانی و تامین سرمایه مورد نیاز شرکت های خلاق،  را در کنار بهره‌گیری از توان دانشگاه در اجرای برنامه های علمی، آموزشی و ترویجی، برگزاری رویدادهای فناورانه و ایجاد خانه های نوآوری و فناوری ایران ساخت  در دستور کار قرار داده است.

نقش‌آفرینی دانشگاه جامع علمی و کاربردی در توسعه شرکت‌های خلاق

حسین بلندی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص این تفاهم نامه  گفت: در این تفاهم نامه بر محورهای مختلف همکاری مشترک از جمله توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور از طریق ایجاد شرکت‌های خلاق علمی کاربردی، ایجاد خانه های خلاق ونواوری برای بسترسازی توسعه کسب و کارهای نوآورانه در مناطق مورد نیاز کشور، همکاری در ایجاد خانه‌های نوآوری و فناوری ایران ساخت در خارج از کشور و تسهیل‌گری صادرات محصولات و دستاوردهای نوآورانه و دانش بنیان از طریق مشارکت در تهیه امکانات زیرساختی لازم از جمله فضای کار اختصاصی و اشتراکی، نمایشگاه دایمی محصولات و خدمات، ارائه روش‌های تأمین مالی بین‌المللی و ارائه خدمات مشاوره‌ای، بازاریابی و نظایر آن و نیز ارتقای سطح خدمات علمی، آموزشی و ترویجی مورد نیاز صنعت و جامعه در حوزه صنایع خلاق و شرکت‌های دانش بنیان تأکید شد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دو مجموعه و با حمایت ها و پشتیبانی های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درخصوص توسعه اشتغال مولد و دانش بنیان، توسعه شرکت‌های خلاق و نوآور، گسترش مهارت های مورد نیاز بازار کسب و کار و نیز زمینه‌سازی مناسب برای نقش‌آفرینی بیش از پیش دانشگاه جامع علمی کاربردی در زیست‌بوم اقتصاد دانش بنیان کشور، گام های مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول