اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ایران به سرعت در حال پیر شدن است/۳۰ میلیون نفر نیازمند خدمات توانبخشی

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با بیان اینکه ۱۵ میلیون معلول در کشور داریم،گفت:کشور به سرعت در حال پیر شدن است.

ایران به سرعت در حال پیر شدن است/۳۰ میلیون نفر نیازمند خدمات توانبخشی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،نشست تبیین و جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزارشد.

حمید رضا خانکه،رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این نشست با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در سطح علمی کشور،بیان داشت:در سال ۵۰۰ هزار مراجعه به نظام سلامت داشته  و ۴۴ هزار معلول داریم.

وی با اشاره به سرعت روزافزون سالمندی در ایران،گفت:در کشور ۱۵ میلیون معلول داریم؛در حالی که تنها ۸۰ تخت توانبخشی برای ۸۰ میلیون نفر وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با بیان اینکه ایران جزورتبه های اول دنیا در خصوص معلولیت است،گفت: در بیمارستان رازی به عنوان دومین بیمارستان قدیمی کشور بیماران روانی داریم که ۴۰ سال در آنجا زندگی می کنند.

خانکه با اشاره به هزینه های بسیار زیاد بیماران روانی ،تصریح کرد:هر تخت بیمار روانی در بیمارستان ماهانه ۴۰ میلیون تومان هزینه دازد و در سال هزینه بیمارستان روانی رازی ۳۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب کشور در حوزه سالمندی،افزود:کشور به سرعت در حال پیر شدن است و به هیچ عنوان آماده موج سالمندی نیست.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون نفر نیاز به خدمات توانبخشی دازند،گفت:۲۵ درصد افراد کشور نیازمند وسائل کمک توانبخشی هستند.

خانکه با ارائه پیشنهاداتی در خصوص توسعه این دانشگاه،ابراز داشت:در سال ۲۰۵۰ بیش از ۳۰ درصد کشور سالمند خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی پیشنهاد اختصاص ۵ درصد تخت های عمومی به خدمات توانبخشی را ارائه کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول