اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

ضرغامی: رفع مشکلات یگان حفاظت در دستور کار است/فضای مجازی به کمک میراث فرهنگی آمد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه یگان حفاظت برای انجام ماموریت های خود به حداقل ابزارها نیاز دارد، گفت: این نیازسنجی انجام شده، از نیرو و خودرو تا تجهیزات که به زودی مرتفع خواهد شد.

ضرغامی: رفع مشکلات یگان حفاظت در دستور کار است/فضای مجازی به کمک میراث فرهنگی آمد

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی و گردشگری خبرگزاری فارس، سید عزت الله ضرغامی در پنجمین گردهمایی سراسری فرماندهان، معاونین، مدیران و مسئولان پایگاه های یگان حافظت که صبح امروز در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار داشت: شاید جدی ترین وظیفه ما حفاظت از میراث فرهنگی باشد، ماموریت های دیگر ما در پناه میراث فرهنگی انجام می شود که هم شامل میراث ملموس و هم میراث ناملموس می شود.
وی افزود: جدی ترین بخش در ارتباط با ماموریت های میراث بر عهده یگان حفاظت است، آنقدر میراث ما گرانقدر و بی بدیل است که عدد و رقم در مورد آن معنا ندارد و یک گنجینه بی انتهاست.
ضرغامی با بیان اینکه یگان حفاظت برای انجام ماموریت های خود به حداقل ابزارها نیاز دارد، گفت: این نیازسنجی انجام شده، از نیرو و خودرو تا تجهیزات که به زودی مرتفع خواهد شد.
وی ادامه داد: بخش مهمی از کار ما حفاظت در حوزه سخت است اما بخش زیادی از حفاظت ها در حوزه نرم تعریف می شود، به همین جهت از شما در یگان حفاظت می خواهم به این موضوع توجه کنید.
ضرغامی گفت: در سفری که به ماکو داشتم از کنار پلی رد شدم گفتم این پل ظاهرا تاریخی است، گفتند بله برای دوره صفویه است، به مدیرکل میراث فرهنگی گفتم خب حداقل می توانید تا رسیدن اعتبار و مرمت، یک تابلو بزنید معرفی کنید، زباله ها را جمع کنید و از تردد جلوگیری کنید، گاهی حتی حواس خودمان هم پرت می شود که این یک اثر تاریخی است. 

وی در ادامه تصریح کرد:  سامانه‌ای که برای گردشگری انتخاب کردیم اتفاق خوبی است هر کسی هر مشکلی داشته باشد در آن سامانه ثبت می‌شود. به زودی باید سامانه مردمی را هم اعلام کنیم و شماره‌ای برای آن در نظر می‌گیریم ای کاش به هفته میراث فرهنگی می‌رسید. الان هم فضای مجازی این کار را می‌کند. مردم در فضای مجازی گزارش می‌دهند. سامانه مردمی میراث فرهنگی نیز به زودی راه می‌افتد.

ضرغامی با اشاره به اینکه فضای مجازی مثل موهبت از آسمان بر سفره ما نازل شده، گفت: اطلاعات زیادی از طریق فضای مجازی به ما می رسد، اینکه بین ده گزارش یکی درست باشد مهم است و باید نتیجه اش رسانه ای شود، ما چیزی برای پنهان کاری نداریم.
وی گفت: با اعتباری که به ما دادند هر چند دو برابر شده است اما باز هم نمی‌توانیم بسیاری از میراث فرهنگی را مرمت کنیم، ما برای مرمت ۳۵ هزار بنا اعتبار نداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول