اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تصرف مراتع در روستای «مرتع‌بلاغ» قضایی شد

رئیس منابع طبیعی شهرستان همدان با بیان اینکه تصرف منابع طبیعی در روستای «مرتع‌بلاغ» به دستگاه قضایی ارجاع شده است گفت: طی یک ماه آینده رای دادگاه صادر و اجرایی می‌شود.

تصرف مراتع در روستای «مرتع‌بلاغ» قضایی شد

خبرگزاری فارس - همدان: مدتی پیش یکی از اهالی روستای «مرتع‌بلاغ» ضمن تماس با خبرگزاری فارس اعلام کرد، فردی اقدام به تصرف مراتع اطراف روستای «مرتع‌بلاغ» و «سبزآباد» در بخش مرکزی همدان کرده و با تبدیل آنها به مزارع کشت گندم و جو مانع از چرای دام‌های اهالی روستا می‌شود.

او از وضعیت کمبود شدید مرتع برای چرای دام‌ها در حوالی این روستا خبر داد و گفت: اگر این موضوع ادامه‌دار باشد، امیدی به زنده ماندن دام‌ها نیست.

در همین راستا خبرنگار فارس موضوع را با مدیرکل منابع طبیعی استان همدان در میان گذاشت که او نیز با ارجاع این موضوع به رئیس منابع طبیعی شهرستان همدان قول پیگیری داد.

پیرو پیگیری نتیجه موضوع، امروز موضوع را از رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان پیگیری کردیم که او در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: شخصی در روستای «مرتع‌بلاغ» تصرفی انجام داده بود که همکاران دیوان حفاظت منابع طبیعی با حضور در محل، جلوی کار آن شخص را گرفته و پرونده را به مراجع قضایی ارجاع دادند.

شاهرخ شجاعی‌فر با بیان اینکه پرونده اکنون در دادگستری در حال رسیدگی است بیان کرد: با توجه به اینکه این پرونده هم کیفری و هم حقوقی است، در دو شعبه در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه برای آزادسازی مراتع منتظر صدور رای دادگاه هستیم گفت: در حال حاضر جلوی کار این شخص گرفته شده است اما برای محکومیت و خلع ید و پرداخت خسارت باید دادگاه تصمیم‌گیری کند، بنابراین باید روال کار طی شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان با بیان اینکه طی یک ماه آینده رای دادگاه صادر می‌شود بیان کرد: پس از اجرای رای، منابع طبیعی اقدام به اجرای رای خواهد کرد‌.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول