اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پوشش 90 درصدی شبکه ملی ارتباطات در خراسان‌جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: 90 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان تحت پوشش شبکه همراه اول 60 درصد روستاهای بالای 20 خانوار نیز از شبکه ملی ارتباطات و اینترنت برخوردار هستند و 10 درصد باقی مانده نیز تا پایان امسال به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند

پوشش 90 درصدی شبکه ملی ارتباطات در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تحت پوشش شبکه همراه اول ۶۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز از شبکه ملی ارتباطات و اینترنت برخوردار هستند و ۱۰ درصد باقی مانده نیز تا پایان امسال به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد روستاهای باقی مانده بالای ۲۰ خانوار متصل نشده به شبکه ملی، افزود: تعداد ۲۹ سایت جدید شبکه ملی ارتباطات در روستاهای خراسان‌جنوبی طی یک سال گذشته راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در راستای توسعه عدالت زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات تعداد ۸۱ مدرسه جدید به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند که این رقم به ۱۵۰۰ مدرسه رسیده است.

بهی‌ با بیان اینکه پروژه‌های ارتباطی و زیرساختی روستایی از محل اعتبارات طرح توسعه خدماتی عمومی اجرا می‌شود، گفت: طی یک سال گذشته مبلغ ۱۲۲میلیارد تومان اعتبارات ملی برای این منظور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرهای خراسان‌جنوبی از لحاظ ارتباطی وضع مطلوبی دارند‌، افزود: براساس برنامه وزارت ظرف سه چهار سال آینده مبنی بر اجرای ۲۰ میلیون پُرت فیبرنوری در سراسر کشور سهم استان خراسان جنوبی حدود یک میلیون پُرت است که از ارتباطات با کیفیت در بستر فیبر نوری برخوردار شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی از ۱۰ سایت جدید برای توسعه پوشش همراه در استان خبر داد و گفت: در روستاهایی که طرح رومینگ ملی وجود دارد سایر اپراتورها با توجه به این طرح از این رومینگ استفاده می‌کنند.

بهی افزود: در راستای توسعه ارتباطات از هفته ارتباطات سال گذشته تاکنون ۲۹ سایت جدید به بهره‌برداری رسیده که ۲ هزار و ۸۵۶ خانوار از مزایای آن برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۰ سایت اینترنت پرسرعت جهت اتصال روستاها به شبکه ارتباطات از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات وزارت راه‌اندازی شده است،گفت: ۸۷ روستا با جمعیت ۱۳ هزار و ۸۵۰ خانوار از این نعمت برخوردار شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی افزود: از ۱۱۹ دفتر پیشخوان فعال استان تعداد ۹۱ دفتر در شهرها مستقر هستند و ۲۲ دفتر ICT نیز در روستاها سرویس‌دهی دارند و آمادگی برای راه‌اندازی دفتر ICT در تمامی روستاهای متقاضی داریم تا روستایی‌ها برای خدمات اینترنت به شهر مراجعه نکنند.

بهی خاطرنشان کرد: از محل منابع تبصره ۱۸ بند (الف) اعتبارات در قالب ۶ برنامه به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان برای ایجاد ۲۵۰ شغل حوزهICT اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: نرخ این تسهیلات ۱۰ درصد است و این ظرفیت در اختیار جوانان برای ایجاد اشتغال قرار گرفته و از محل بند ب تبصره ۱۸ نیز این ظرفیت قابل ارائه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی در راستای ایجاد پلت‌فرم‌هایی است که بر بستر آن شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آم‌ها بتوانند به راحتی وارد حوزه کسب وکار و بازار شوند.

بهی با اشاره به فعالیت ۳۵ شرکت دانش‌بنیان در خراسان‌جنوبی افزود: وجود دانشگاههای فنی و مهندسی، اساتید حوزه الکترونیک و IT، نخبه‌های علمی و دانشجویان ایده‌پرداز استان می‌تواند به تحقق سال توسط مقام معظم رهبری کمک شایانی کند.

وی با اشاره به نگرانی مردم از اثرات تشعشعی امواج رادیویی، گفت: میزان تشعشعات ساطع شده از دکل‌ها در استان به‌طور مستمر، رصد می‌شود و اپراتورهای مخابراتی برای نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از تجهیزات مخابراتی تأییدیه سازمان انرژی اتمی ایران را دریافت می‌کنند و هیچگونه نگرانی مردم از این بابت نباید داشته باشند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول