اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

اعزام روحانیون مبلغ به ۲۵۰۰ نقطه از مناطق محروم کشور/ تلاش برای جذب طلاب از دل مناطق محروم

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در طرح ۳۱۳ کمیته امداد، ۳۱۳ نفر از روحانیون به مناطق محروم به منظور پیگیری و رفع مسائل و مشکلات معیشتی آن‌ها اعزام شدند که قرار است امسال این مناطق به ۲۵۰۰ روستا افزایش پیدا کند.

اعزام روحانیون مبلغ به ۲۵۰۰ نقطه از مناطق محروم کشور/ تلاش برای جذب طلاب از دل مناطق محروم

به گزارش خبرنگار گروه‌ها رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام علی جعفری معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) در آیین تجلیل از برگزیدگان طرح ۳۱۳ این نهاد مردمی اظهار کرد: این طرح  به دنبال پیمان راهبردی بین حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات و کمیته امداد صورت گرفته که امروز توانسته بخش اعظمی از آن را اجرا کنیم.

وی افزود: برای اجرای این طرح ما نیاز به اقدامات زیرساختی بسیاری داشتیم که الحمدلله با تلاش هر دو نهاد دینی و حمایتی صورت گرفت، هدف گذاری ما در این طرح یاری رساندن به ۳۱۳ منطقه محروم بود که با تلاش ۳۱۳ روحانی و خانواده آن‌ها این اقدام عملی شد.

وی تاکید کرد: در تلاشیم امسال این ۳۱۳ نقطه به ۲۵۰۰ نقطه در قالب توجه به مناطق محروم کشور افزایش یابد که هدف خانواده های دارای دختر جوان و نوجوان هستند.

وی با تشریح نحوه اجرای طرح ۳۱۳ در مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: در این طرح، زنان روحانیون به همراه آنها به مناطق محروم سفر کرده اند، این خانواده‌ها نقش مهمی در برای تبلیغ و گفتمان چهره به چهره در روستاها و مناطق محروم دارند، البته که می خواهیم از امسال تمرکز بر یک روستا را افزایش داده و به ۱۰ روستا و پوشش این مناطق محروم از سوی روحانیون مناطق افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: ما علاقه مندیم  توانمندسازی خانواده‌های محروم را برقرار سازیم که این توانمندی توانمندسازی انقلابی، ایمانی و ... خواهد بود که حمایت‌های مالی نیز بر همین اساس است.

وی تاکید کرد: به دنبال گفتمان چهره به چهره در مناطق محروم ما توانسته ایم برخی از مددجویان از این مناطق را برای پذیرش به حوزه های علمیه جذب کنیم که امسال ۷۰۰ نفر توانسته اند در این مدارس علمیه اقدام به ثبت نام کنند و در این بین ۵۰۰ نفر توانستند پذیرش قطعی شوند.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: به طور مثال در استان کرمان ۳۱۰ نفر ثبت نام در حوزه علمیه داشته که این همان توانمندسازی و حوزه های علمی خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول