اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هدف دشمن تخریب روحانیت نیست، ضربه زدن به ارزش‌هاست

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز گفت: هدف اصلی دشمنان تخریب روحانیت نیست، ضربه زدن به دین و ارزش های والای آن است، هدف آن ها ضربه زدن به واقعیت های تاریخی است که امروز همه ما بدان ها افتخار می کنیم.

هدف دشمن تخریب روحانیت نیست، ضربه زدن به ارزش‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج در آستانه ی برگزاری کنگره شهدای روحانی، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ابرقدرت‌ها وکشورهای وابسته به آن‌ها جنگی نابرابر به ملت شریف ایران تحمیل کردند و مردم غیور و ان قلابیون شجاع وارد عرصه این جنگ ش دند و این جنگ را به دفاع ی مقدس و مبارک تبدیل کردند.

وی با تاکید بر نقش آفرینی اقشار و گروه‌های مختلف در این عرصه عنوان کرد: همزمان با آغاز جنگ تحمیلی گروه های مختلف اعم از ک ارمند و کارگر، استاد و دانشجو، معلم و دانش آموز، روحانیون و طلاب، کشاورز و زارع و همه صنوف مختلف بازار، زنان و مردان این مملکت دست به دست هم دادند و پیروزی های مقت د رانه ای را برای کشور ایران رقم زدند که ما همچنان به آن افتخار می‌کنیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز مطرح کرد: پس از پیروزی جمهوری اسلامی و در طول این مدت به مناسبت‌های مختلف، یادواره‌ها و کنگره‌هایی برای شهدای عزیز و گرانقدر در هر قشر و صنفی به طور خاص برگزار شده است، توصیف، تجلیل و تقدیر از روحانیت در کنگره به هیچ وجه نافی تلاش‌ها و زحمات سایر اقشار نیست زیرا همه گروه‌ها و صنف‌ها در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به فعالیت روحانیت در طول تاریخ گفت: از همه گروه‌ها و اقشار حتی از بین اقلیت‌های دینی در کشو ر و آزاداندیشان سایر کشورها در بین شهدای ما هستند اما بر اساس آمار و ارقامی که از گروه‌های مختلف در اختیار داریم روحانیت معزز و معظم، بیشترین تعداد نسبی شهدا را به خود اختصاص داده و در واقع روحانیت در مقاطع مختلف تاریخ خوش درخشیده و شکنجه‌ها، ناملایمات، کم لطف‌ها و بی مهری‌های فروانی را تحمل کرده است.

وی با اشاره به شهادت شهدای روحانی شاخص در همه عرصه‌ها و با بیان اینکه در طول تاریخ شهدای متعددی در راه حفظ مسیر انقلاب و اسلام تقدیم شده اند، افزود: وجه تمایز روحانیت در اسلام با سایر ادیان در این است که این روحانیت همه وجودش را برای اسلام و اهداف پیامبر عظیم الشان(ص) فدا می‌کند در حالی که در عهد رنسانس و کلیساها بزرگترین شکست‌ها توسط کشیش‌های مدعی رهبری مردم به دین تحمیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به اینکه روحانیت با پوشیدن لباس پیغمبر، همه وجود خود را برای گسترش راه و تقویت منسب و مکتب الهی هدیه می‌کند، اذعان کرد: در دفاع مقدس هم روحانیون نقش‌های کلیدی و مهمی بر عهده داش تند و پیشتاز جبهه و جنگ بودند و بیش از سایر گروه‌ها در عرصه حضور پیدا می‌کردند، آمار و ارقامی که در اختیار متخصصان امر است، گواه تاریخی این ادعاست نه فقط بیان من حقیر.

وی خاطرنشان کرد: امروز که شاهد این همه شیطنت علیه روحانیت هستیم، لازم است در مقابل این گونه توطئه ها که در ظاهر، تخریب روحانیت و در باطن، تخریب دین، اعتقادات، باورها، ولایت، امامت، رسالت و همه ارزش‌های دینی است، از شجره طیبه روحانیت دفاع کنیم. حضور امروز من در این جایگاه به خاطر خودم نیست بلکه به دلیل احساس تکلیف است زیرا می‌بینم دشمنان قسم خورده و دوستان مدعی ولی ناآگاه، دست به دست هم داده اند و علیه مقدسات و باورهای دینی اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به حضور و درخشش روحانیون در همه عرصه‌های دوران دفاع مقدس بیان کرد: این روحانیت بود که در زمان انقلاب به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی مردمی که اردتمند و علاقه مند به خاندان علم و نبوت بودند و روحانیون را نماد حجت اسلام می دانستند ر ا بسیج کرد، مردم نیز در دفاع و حمایت از این روحانیت بسیار خوش درخشیدند و تاریخی را ثبت و ماندگار کردند که نسل‌های آینده هم به آن افتخار کنند.

وی حضور روحانیون در عرصه‌های مختلف را کم نظیر و تلاش‌های دشمنان برای تخریب این نماد اسلام و دین را تمام نشدنی دانست و تصریح کرد: از مظلومیت روحانیت همین کافی است که بعد از گذشت این همه سال از این نظام مقدس، قرار است اولین کنگره چهار هزار روحانی شهید برگزار شود. تخریب روحانیت نقشه دشمن است که امپراطوری رسانه‌ای بر لغزش‌های احتمالی از سوی برخی روحانیون مت مرکز می شود و گرنه به خاطر لغزش یک فرد، همه آن قشر متهم نمی‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی گفت: ما افتخار می‌کنیم و خداوند سبحان را شاکریم که از میدان‌های مبارزه با گروه‌های مخوف رژیم طاغوت تا کوچه و بازار و دیگر عرصه‌های دفاع مقدس، میادین مین و دفاتر کار و خطوط مقدم جبهه با خون پاک شهدای روحانی و دیگر شهدای عزیز گلگون شده و ما امروز با افتخار از آنان یاد می‌کنیم اما می‌دانیم که دشمن بیکار نمی‌نشیند و در صدد تخریب وجهه و چهره روحانیت هر کاری از دستش برآید انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر دشمن خطا و لغزشی هم از روحانیون پیدا نکند، با کمک گرفتن از امپرا طوری رسانه ای افرادی را اجیر می‌کند تا نقش روحانی را بازی کنند و از او فیلم می‌گیرند و در بین مردم منتشر می‌کنند تا شاید چهره روحانیت در نگاه و منظر مردم خراب شود؛ نمونه جدید تخریب این قشر در تصاویری که همین روزها دست به دست می شود را می توان دید که برخی مشاهده کرده اید که در واقع عده ای طلبه در قالب گروه جهادی در حال جمع آوری اقلام ضروری برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی اظهار کرد: امروز دشمنان در صدد تخریب روحانیت به بهانه‌های مختلف هستند و در صورت نداشتن بهانه، بهانه سازی می‌کنند زیرا هدف اصلی روحانیت نیست، هدف ضربه زدن به دین و ارزش‌های والای آن است، هدف آن ها ضربه زدن به واقعیت‌های تاریخی است که امروز همه ما بدان‌ها افتخار می‌‍کنیم؛ به امید روزی که همه ما بتوانیم در این سنگر مستحکم ارزش‌های دینی به نحو شایسته و مطلوب دفاع کنیم، این لباس ، لباسی است که تا آ خرین قطره خون دست از ترویج دین مبین اسلام برنخواهد داشت ولو بارها از لبه تیغ بگذریم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول