اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

پالایشگاه قیر ارومیه افتتاح شد

واحد تولید روزانه یک هزار تُن قیر پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به فناوری نسل سوم در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

پالایشگاه قیر ارومیه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ظهر امروز واحد تولید روزانه یک هزار تُن قیر پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به فناوری نسل سوم در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در حاشیه افتتاح این واحد گفت: پالایشگاه قیر ارومیه محصولات مطابق با تکنولوژی‌های نسل سوم تولید می‌کند و تولیدات این واحد با محوریت کاهش آلودگی محیط‌ زیست، بهره‌وری انرژی و کمک به ارتقای صادرات فرآورده‌های غیرنفتی تهیه و عرضه‌ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پالایشگاه مجهز به فناوری نسل سوم تولید قیر، با ۲ هزار میلیارد ریال راه اندازی شده است، اظهار کرد: پالایشگاه قیر ارومیه به عنوان نخستین واحد صادرکننده قیر در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پالایشگاه قیر ارومیه محصولات مطابق با تکنولوژی‌های نسل سوم تولید می‌کند و تولیدات این واحد با محوریت کاهش آلودگی محیط‌ زیست، بهره‌وری انرژی و کمک به ارتقای صادرات فرآورده‌های غیرنفتی تهیه و عرضه‌ می‌شود.

یادآور شد: استفاده از مصالح باکیفیت و بادوام در پروژه‌های راهسازی جهت کاهش هزینه‌های نگهداری و مرمت آسفالت جاده‌ها از بحث‌های مهم صنعتی‌سازی است.

حمزه‌لو تاکید کرد: این پالایشگاه ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن قیر را دارد که این میزان بیش از نیاز داخل استان است؛ پالایشگاه مجهز به فناوری نسل سوم قیر ارومیه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول