اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تخت‌های بیمارستانی ویژه کودکان در کشور به دو برابر افزایش می‌یابد

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی از تلاش‌های این وزارت برای دو برابر کردن تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه کودکان در کشور خبر داد.

تخت‌های بیمارستانی ویژه کودکان در کشور به دو برابر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس شهرستان بابل،سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه سفر به بابل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رویکرد وزارت بهداشت در دوره جدید عدالت و تعالی نظام سلامت است، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه افزایش عادلانه سرانه تخت‌های بیمارستانی و ارتقای سیستم بهداشتی و درمانی از نظر تجهیزات و امکانات است.

وی گفت: در بازدید به عمل آمده از بیمارستان‌های بابل، عملیات احداث ساختمان جدید بیمارستان کودکان امیرکلا که مدت‌هاست متوقف شده است، پیگیری می‌شود و  امیدوارم به همت مسؤولان دانشگاه در اسرع وقت تکمیل و به نتیجه برسد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی افزود: در صورت همت دانشگاه علوم پزشکی بابل و تکمیل سریع کارهای ساختمانی و تاسیساتی، از نظر تجهیزات هم  از طرف وزارتخانه از دانشگاه علوم پزشکی بابل حمایت انجام خواهد شد تا هر چه سریع‌تر بیمارستان جدید راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: باعث افتخار است در شهرهای غیر از تهران اصفهان و شیراز و کلانشهرها در شهرهایی مثل بابل هم خدمات خوبی ارائه می‌شود و در شهرهای مختلف مردم می‌توانند به خدمات، دسترسی عادلانه داشته باشند.

کریمی افزود: از نظر سطح پزشکی هم استان مازندران به ویژه شهر بابل بالا است و از بیمارستان‌های خوبی برخوردار هستند. 

وی گفت: در کشور حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی داریم و حدود ۱۵ ـ ۱۴ هزار تخت ICU داریم و از نظر PICU یاICU اطفال ما مشکل داشتیم که با همت دولت و وزارتخانه این تخت‌ها تقریبأ به دو برابر در حال افزایش است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بعضی از استان‌ها که از نظر سرانه‌ی تخت شرایط خوبی ندارند(مثل سیستان و بلوچستان و البرز)، مورد حمایت بیشتر وزارتخانه است که امیدورایم بتوانیم سرانه تخت را افزایش داده و به استاندارد برسانیم.

وی همچنین در مورد فرهنگ اهدای عضو، بیان کرد: وقتی که مرگ مغزی اتفاق میفتد، برای خانواده خیلی دردآور است ولی چیزی که مهم است این است این فرد می‌تواند دوباره به تعداد زیادی از کسانی که جان آنها در تهدید است، حیات دوباره دهد.

کریمی با اشاره به اینکه تنها اعضای بدن حدود ۲۵ درصد از بیماران مرگ مغزی‌، اهدا می‌شوند، گفت: باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی و اقدامات لازم، بتوانیم مشکل کسانی که منتظر پیوند عضو هستند را با استفاده از اهدا عضو از عزیزان مرگ مغزی حل کنیم.

به گزارش فارس، معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی در سفر به دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، ضمن نشست با مظفرپور رئیس دانشگاه و هیأت رئیسه از بیمارستان‌های فوق تخصصی کودکان امیرکلا، مرکز جامع ترومای شهید بهشتی، بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل و ساختمان جدید بزرگترین بیمارستان تخصصی دیالیز شمال کشور که مراحل انتهایی ساخت توسط خیران، (خانواده میناگر) را می‌گذراند، بازدید کرد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول