اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع روسیه؛ لوهانسک در آستانه آزادی کامل است

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه کنترل ارتش روسیه بر منطقه لوهانسک گسترش یافته است گفت که آزادی لوهانسک به زودی تکمیل خواهد شد.

وزیر دفاع روسیه؛ لوهانسک در آستانه آزادی کامل است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز جمعه با بیان اینکه روسیه کنترل خود را بر استان لوهانسک گسترش داده است از آزادی این منطقه در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به این مووضع گفت: نیروهای مسلح روسیه به همراه نظامیان جمهوریهای دونتسک و لوهانسک درحال توسعه کنترل خود بر دونباس هستند. روند آزادسازی جمهوری لوهانسک به زودی به پایان خواهد رسید. 

به گفته شویگو، نیروهای مسلح اوکراین با به اسارت گرفتن ساکنان شهرها و شهرک‌ها به عنوان سپر انسانی به دنبال توقف پیشروی نیروهای روسیه هستند.

وی درباره اوضاع در ماریوپول نیز گفت: 1908 اوکراینی در کارخانه فولاد آزوف‌استال خود را تسلیم کرده‌اند. کارخانه فولاد سازی آزوف آخرین پایگاه نظامیان اوکراینی است که در خارج از کنترل ارتش روسیه قرار داشت. 

 

شویگو در ادامه با اشاره به اینکه عضویت سوئد و فنلاند در ناتو تهدیدی برای مسکو است تاکید کرد، تهدیدهای امنیتی در مرزهای غربی ما به دلیل تحرکات آمریکا و ناتو در حال افزایش است. 

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد، مسکو به منظور پاسخ به تهدیدات ناتو و آمریکا در مرزهای غربی و در واکنش به عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، 12 پایگاه نظامی جدید در این مناطق تاسیس خواهد کرد. 

روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در برابر حملات اوکراین، در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه)، عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول