اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت همکاری‌های پارلمانی و حمل و نقلی ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

هیأت ترکمنستان در سازمان امنیت و همکاری اروپا با رئیس پارلمانی این سازمان دیدار و طرح‌های همکاری‌های دوجانبه در زمینه پارلمانی و حمل و نقل را بررسی کردند.

تقویت همکاری‌های پارلمانی و حمل و نقلی ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، هیأت ترکمنستان در سازمان امنیت و همکاری اروپا با «مارگارت سدرفلت» رئیس پارلمانی این سازمان دیدار کرد.

در این دیدار موضوعات در دستور کار سازمان امنیت و همکاری اروپا به ویژه وضعیت افغانستان و اصلاحات این سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، اقدامات ترکمنستان در زمینه استراتژی واحد و اصلاحات سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه امنیت، تدوین برنامه جامع محیط زیست و تشکیل شورا در این سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین انرژی پایدار و عملکرد کمیسیون سیاست حمل و نقل و تقویت روابط پارلمانی را بررسی کردند.

کارشناسان ترکمن نشست آنلاینی با نمایندگان دفتر هماهنگ کننده فعالیت‌های اقتصادی و زیست محیطی سازمان امنیت و همکاری در اروپا برگزار کردند.

در این دیدار تقویت بنادر و ارتباطات با هدف اخذ گواهینامه بین المللی  EcoPorts، ترویج توسعه بنادر سبز و مراکز حمل و نقل و لجستیک در راستا گسترش همکاری بین سازمان امنیت و همکاری اروپا و بندر ترکمن باشی بررسی شد.

خاطر نشان می‌شود که گواهی EcoPorts توسط سازمان بنادر دریایی اروپا و سیستم نظارت محیطی بنادر (PERS) صادر می‌شود و امکان استفاده از فناوری‌های تجارت دیجیتال سازگاری با محیط زیست را فراهم می‌کند که به بنادر در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار و نوآوری کمک می‌کند.

گواهینامه بین المللی EcoPorts به بندر بین المللی ترکمن باشی این فرصت را می‌دهد تا در سیستم حمل و نقل اروپا ادغام شود. علاوه بر این، آموزش‌هایی برای ارتقای مهارت کارکنان بندر برگزار خواهد شد.

گواهی EcoPorts عملکرد بندر، سیاست مدیریت بندر، حفاظت از محیط زیست و مدیریت خطرپذیری را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر 34 بندر اروپایی دارای وضعیت EcoPorts هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول