اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

یک ناشر: باید برای افزایش اقبال به کتاب، عرضه‌های نوین را تمرین کنیم

مدیر مسئول نشر «آکادمیک» گفت: امروزه مدیریت زمان یکی از مؤلفه‌های موفقیت برای ایرانِ اسلامی است. با روی آوردن به عرضه‌های نوین نشر کتاب مثل پادکست‌ها و کتاب الکترونیکی می‌توانیم در این فرایند موفقیت و توفیقات زیادی کسب کنیم.

یک ناشر: باید برای افزایش اقبال به کتاب، عرضه‌های نوین را تمرین کنیم

علیرضا احمدیان مدیر مسئول نشر «آکادمیک» و دبیر اجرایی فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه رسانه‌ای خبرگزاری فارس به خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا گفت: بنده به عنوان یک فعال فرهنگی و یک ناشر که چند سال است در فضای فکری و فرهنگی کشور مشغول به کار هستم، معتقدم کتاب یک تغییر ساختاری جدی‌ای را پیش روی خود شاهد است که اگر ناشران و فعالین در این زمینه توجه چندانی به ذائقه مخاطب در نحوه عرضه آثار نداشته باشند، چه بسا در آینده نه چندان دور شاهد فاصله عمیق مخاطبین و مردم با کتاب را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: اگر به جای شکل سنتی نشر آثار، بتوانیم بنا به اقتضائات حاضر و علایق و سلایق مخاطب، به شکل‌های نوین عرضه کتب  مثل کتاب صوتی یا کتاب دیجیتال روی بیاوریم بدون شک با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو خواهیم شد.

احمدیان افزود: کتاب به ما می‌آموزد که خلاق و نوآور باشیم. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تلفن‌های همراه و کامپیوترها تقریباً در اختیار همگان وجود دارد. در چنین فضایی کتاب اگر بتواند ماهیت خلاقانه خودش را حفظ کند، یک اتفاق مبارک است. امروزه با هزینه‌بر بودن نشر سنتی آثار به علت گرانی کاغذ و پروسه نشر، همچنین نواسانات ارز باید به شکل جدیدی به سمت تبلیغ کتاب و کتابخوانی برویم.

دبیر اجرایی فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده از سال‌ها قبل بنا به مطالعات آینده پژوهی به این مسأله توجه داشتم که در آینده با عنایت به موضوع کاغذ باید نحوه جدیدی را در عرضه کتب به کار گرفت تا مخاطب از آن استقبال کند و همچنین استفاده کتاب برای آن به صرفه باشد. بنابراین در نشر خود که انتشارات «آکادمیک» باشد، مسأله کتاب الکترونیکی را پیگیری کردیم تا بتوانیم مخاطبین خود را حفظ کنیم. امروزه زندگی روزمره به شکلی است که مردم بازه زمانه زیادی را مصروف رفت و آمدها می‌کنند و بسیار از اوقات شهروندان به نوعی به شکل غیر بهینه سپری می‌شود. در چنین حالتی اگر ناشران با پیگیری جدی و گسترده کتاب‌های صوتی، خلاصه کتاب‌ها، فلش ـ کارت‌های آثار و... کتب را در اختیار مخاطبین قرار دهند، هم میزان مطالعه و بهره‌مندی از آثار بالا می‌رود، هم آموزشی است برای مردم تا یاد بگیرند در چنین اوقاتی به چه شکل از زمان خود استفاده کنند.

احمدیان گفت: امروزه کتب صوتی خوبی در باب مدیریت وجود دارد که واقعاً مدیران ما در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی می‌توانند ضمن بهره‌مندی از آنها تأثیرات خوبی در ساختارهای مدیرتی داشته باشند و سواد خود را در این زمینه ارتقا دهند. در حال حاضر مدیریت زمان یکی از مؤلفه‌های موفقیت برای ایرانِ اسلامی است. با روی آوردن به عرضه‌های نوین نشر کتاب مثل پادکست‌ها و کتاب‌های الکترونیکی می‌توانیم در این فرایند موفقیت زیادی کسب کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول