اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جفا به تولیدات درجه یک کهگیلویه و بویراحمد+فیلم

باید مثل این آقای مدیرعامل ریزبین باشی تا جفا به تولیدات کهگیلویه و بویراحمد را ببینی.

جفا به تولیدات درجه یک کهگیلویه و بویراحمد+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد استانی محروم و جا مانده از توسعه در کشور به شمار می‌رود اما همین استان ظرفیت هایی دارد که در کمتر منطقه‌ای از ایران چنین ظرفیت‌ و استعدادهایی وجود دارد.

استانی کوچک که تنها یک درصد جمعیت و وسعت ایران را شکل می‌دهد اما به اندازه خوزستان نفت و گاز دارد و به اندازه ۱۰ استان از کهگیلویه و بویراحمد آب جاری می شود.

استانی که ۲۵ درصد نفت و گاز کشور متعلق به آن است و ۱۱ درصد روان آب‌های کشور نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد استانی که به اندازه کشورهای اروپایی گیاهان دارویی دارد و معادن بوکسیت و فسفات و سلستین آن در کشور و در دنیا نمره اول است.

استانی که گواراترین آبهای معدنی ایران از چشمه های آن می جوشد و آب معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد چند سالی هست که در جلسات بزرگ و مهم دولتی ها در مرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما این استان را چه شده که قدر این ظرفیت‌ها را نمی داند تا بیکاری و بی رونقی تولید در آن بیداد کند.

در دیدار مردمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مردم مردم لوداب وقتی روی سفره ناهار در کنار مدیرعامل آب منطقه‌ای استان نشستیم دکتر مصلح توجه ما را به یک مورد ویژه از همین بی‌توجهی‌ها جلب کرد و با نشان دادن یک بطری آب معدنی بر روی سفره نهار به یک درد تاریخی در استان اشاره کرد و گفت: چرا وقتی آب معدنی گوارای ما در تهران و در جلسات هیئت دولت در عالی ترین سطح مورد استفاده قرار می گیرد اما روی سفره خودمان در این استان آب معدنی شمال باید مورد استفاده قرار گیرد!!؟.

هر چند تولیدات در هر منطقه‌ای از کشور مربوط به همه ایران عزیز است اما چرا نباید از تولیدات داخل استان خودمان استفاده کنیم تا چنین وضعیتی داشته باشیم.

فیلم/ آب معدنی سایر استان‌ها روی سفره قطب تولید آب معدنی ایران

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول