اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مشکلات راه آهن ارومیه رفع می‌شود/آغاز عملیات ۴۰هزار مسکن ملی در آذربایجان‌غربی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای راه آهن ارومیه در نظر گرفته شده است، گفت: کمبود لوکوموتیو و راه کوهستانی مراغه تا ارومیه و همچنین قیمت بلیت قطار باعث شده است تا ظرفیت‌های راه آهن ارومیه به درستی بهره برداری نشود.

مشکلات راه آهن ارومیه رفع می‌شود/آغاز عملیات ۴۰هزار مسکن ملی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از ایستگاه راه آهن ارومیه با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای راه آهن ارومیه در نظر گرفته شده است اظهار داشت: کمبود لوکوموتیو و راه کوهستانی مراغه تا ارومیه و همچنین قیمت بلیت قطار باعث شده است تا ظرفیت‌های راه آهن ارومیه به درستی بهره برداری نشود.

قاسم تاکید کرد: سرمایه گذاری‌ بیش از ۴هزار میلیارد تومان برای طرح راه آهن ارومیه جذب شده است که می بایست این مبلغ حفظ و به درستی صرف نواقصات راه آهن شود .

وزیر راه و شهرسازی همچنین از افزایش تعداد لوکوموتیوهای مسیر مراغه ارومیه خبرداد و افزود: با اضافه شدن چندین لوکوموتیو به راه آهن ارومیه، زمان سفر مراغه به ارومیه از ۱۴ ساعت به ۸ ساعت کاهش یافته و می توان گفت قطار مستقیم ارومیه به مشهد به زودی راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه قدم‌های خوبی در راستای توسعه راه‌های استان برداشته شده است، ادامه داد: با اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور، عقب ماندگی های حوزه راه و حمل و نقل آذربایجان غربی جبران می‌شود.

قاسمی در ادامه با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد:  استان آذربایجان‌غربی سهم قابل توجه ای در این خصوص دارد و جزو استان‌های شاخص در خصوص تامین زمین در این طرح است تنها در یک یا دو شهر این استان مشکل داریم و باید زمین خریداری شود. در بقیه شهرها پیش بینی‌های لازم برای 4 سال آینده انجام شده و در جریان این سفر عملیات اجرایی ساخت 40 هزار واحد نیز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر ۲ روزه وارد ارومیه شد. بازدید از پروژه‌های اقدام ملی مسکن ، بازدید از راه آهن ارومیه ، بازدید از آزاد راه ارومیه تبریز، بازدید از پایانه مرزی سرو و بزرگراه سرو، افتتاح پالایشگاه قیر از برنامه‌های قاسمی در سفر به آذربایجان‌غربی است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول