اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

عشایر گرفتار تنگناهای زندگی‌ شهرنشینی نشوند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: عشایر در تنگناهای زندگی‌های فلزی، پلاستیکی و شهرنشینی گرفتار نشدند و در هوای پاک و فضای پاک بزرگ می‌شوند.

عشایر گرفتار تنگناهای زندگی‌ شهرنشینی نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با سران و طوائف عشایر استان، اظهار داشت: عشایر ذخایر کشور هستند و آثار وجودی عشایر که صاحبان اصلی منطقه هستند از حفظ مرزها و امنیت است.

 وی تصریح کرد: آن‌ها در امور اقتصادی و در قسمت‌های مختلف صنایع‌دستی و در جایی که به وجودشان احساس نیاز شده در کشورشان کوتاهی نکردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مهم‌ترین ذخیره که خدا به انسان داده را فطرت سالم دانست و یادآور شد: قرآن از فطرت سالم به حقیقت دین تعبیر می‌کند.

عبادی با بیان اینکه حق‌پرستی فطرت است، افزود: حس کنجکاوی و اهمیت به علم و دانش نیز فطرت است و حس برتری زیبایی‌های مادی و معنوی در فطرت بشر است.

وی با بیان اینکه بشر تحت تأثیر عواملی قرار می‌گیرد و چه بسا آسیب‌های بزرگی از نظر فطری می‌بیند، گفت: وقتی به عنوان حیوان اقتصادی در اقتصاد ذوب می‌شود دیگر انسان نیست و اصل اقتصاد هدف زندگی او می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عشایر خودشان ذخایر هستند، ادامه داد: در تنگناهای زندگی‌های فلزی، پلاستیکی و شهرنشینی گرفتار نشدند و در هوای پاک و فضای پاک بزرگ می‌شوند.

عبادی با بیان اینکه علل و عوامل بیرونی فطرت انسان را خراب می‌کند، افزود: عشایر باید آنچه از اجداد خود به ارث گرفتید از صداقت‌ها، راستی‌ها، امانت‌ها و وفای به عهدها را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: پیغمبر خدا در زمان کودکی به یک زن عشایری سپرده می‌شود که در دامن فضای پاک و سالم فطری عشایری رشد کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برخی‌ها وقتی وارد صحنه‌های جدید می‌شوند هر چه دارند از دست می‌دهند، تصریح کرد: ابوذر فرد عشایری بود که اهل ربذه بود ولی اصالت فطری خود را حفظ کرد و اهل پول و سود نشد.

عبادی با بیان اینکه ابوذر را به شام که معاویه حکومت می‌کند فرستادند، یادآور شد: در آنجا نیز حریفش نشدند و در آنجا روشنگری و تبیین کرد و شیعه‌های لبنان یادگاران او بعد یک‌هزار و ۴۰۰ سال هستند.

وی با بیان اینکه صداقت، امانت، جرأت و غیرت عشایر مهم است، ادامه داد: باید در حفظ و گسترش آن‌ها تلاش شود و از عشایر خواستاریم نسل‌های آینده را نیز مانند خودشان تربیت کنند تا به ابزار در فضاهای آخرالزمانی تبدیل نشوند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول