اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

هیئات دانشجویی برنامه‌ساز و مطالبه‌گر باشند

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: اصولا همه مشکلات کشور راه حل دارد اما حل آن ها نیازمند کار تشکیلاتی قوی و برنامه سازی و مطالبه گری قوی تشکیلات مختلف از جمله هیئات دانشجویی است.

هیئات دانشجویی برنامه‌ساز و مطالبه‌گر باشند

حجت‌الاسلام سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پیش از ظهر امروز در گردهمایی دختران هیئات دانشجویی سراسر کشور در مشهد مقدس با اشاره به لزوم جهاد تبیین و روشنگری در جامعه گفت: امروز عرصه جنگ رسانه ای است که بر این مبنا اگر روایتگری و روشنگری شایسته و مناسبی نداشته باشیم دشمن واقعیات را با ابزار رسانه وارونه جلوه می دهد.

وی با تأکید بر لزوم دانش افزایی نسبت به اتفاقات و رخدادهای گذشته کشور در عرصه های مختلف، نشر و تبیین دقیق واقعیات برای جوانان را خواستار شد و افزود: این خواسته رهبری است که جوانان انقلابی و مومن واقعیات را از گذشته تاکنون به درستی تبیین کنند تا سره از ناسره مشخص شود و جنگ رسانه‌ای علیه ما ناکام بماند.

مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها ضمن هشدار نسبت به عواقب جبران ناپذیر غفلت از جنگ رسانه ای، به وصیت شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به مراجع تقلید اشاره کرد و گفت: در این وصیتنامه آمده است که حضرات آیات، سرباز شما از بالای برج دیده بانی به شما می گوید که اگر جمهوری اسلامی آسیب ببیند کل اسلامی که شما سالیان سال برایش، استخوان خورد کرده اید، آسیب خواهد دید و اثری از آن باقی نخواهد ماند.

* لزوم ارتقای بینش و تغذیه فکری مناسب برای روشنگری

حجت الاسلام کرمی اضافه کرد: حاج قاسم در ادامه تأکید می کند که جمهوری اسلامی، حرم است و دفاع از این حرم بر هر کسی مسلّم و واجب می باشد؛ باید ببینیم هر یک از ما تا چه میزان حاضریم از اعتبار و آبروی خود برای حفظ حریم این حرم، هزینه کنیم؟ .

وی با طرح این سئوال که برای حفظ حریم جمهوری اسلامی چقدر دانش و اطلاعات داریم؟، تصریح کرد: در راستای نیل به این هدف باید تغذیه فکری مناسب و درستی داشته باشیم تا بتوانیم به شبهات بی پایه و اساس در هر محفلی پاسخ دهیم.

* تمدن سازی در گرو خودسازی است

مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم، سه مرحله، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را مأموریتی خطیر قلمداد کرده اند، ادامه داد: شرط نخست برای رسیدن به تمدن اسلامی، این است که از خودمان شروع کرده و خودسازی کنیم زیرا اگر به تهذیب نفس و رشد خود رسیدگی نکنیم،  نمی توانیم برنامه درستی برای دیگری داشته و مؤثر باشیم؛ همان‌گونه که حاج قاسم ابتدا به تهذیب نفس خود رسید و بعد به گستره جهان اثرگذار شد.

وی، عامل بودن به ارزش های اصیل را لازمه اثرگذاری بر جامعه برشمرد و خطاب به دانشجویان اظهار کرد: جهاد، مرد میدان می‌خواهد؛ اگر از سیم خاردار نفس نگذریم و نفس خود را مغلوب نکنیم نمی توانیم از سیم خاردار  دشمن بگذریم و خط شکن باشیم و بهترین زمان برای برچیدن خارهای نفس، همین ایام جوانی است.

* ایران  در مرزهای دانش حرف اول را می زند

حجت الاسلام کرمی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن می خواهد امید را از مردم بگیرد پس وظیفه ما پمپاژ امید به جامعه و دانشگاه ها است، افزود: برای تحقق این مطالبه، شما دانشجویان باید به هم افزایی و دانش مجهز باشید و در این مسیر با علم و معلومات امیددهی کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن مقایسه وضعیت علمی و امنیتی کشور در قبل و بعد از انقلاب، به ارتقای چشمگیر توان نظامی، پزشکی و علمی کشور اشاره کرد و گفت: کشوری که در زمانی به عنوان عقب افتاده مطرح بود، اکنون به جایی رسیده که قدرت های جهان برای مذاکره با او سر میز می آیند.

مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها همچنین به دستاوردهای ایران در زمینه نانو و هسته ای اشاره کرد و یادآور شد: مقالات علمی کشور در جهان اعتبار بالایی دارد و ایران  در مرزهای دانش حرف اول را می زند، حتی بیسوادی زنان که پیش از انقلاب، 80 درصد بود اکنون به کمتر از هفت درصد رسیده است. باید روایت کرد که زن ایرانی در چارچوب اسلام و انقلاب می‌تواند چه حماسه ای را خلق کند.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به توطئه دشمنان در ناامن کردن و ترورهای بعد از انقلاب اسلامی و شیطنت های مداوم دشمن در سال 88، 98 و بزنگاه های مختلف، بر لزوم تبیین و روشنگری این رخدادها برای مردم تأکید کرد.

* در استفاده نکردن از ظرفیت‌های داخلی، رتبه اول را داریم

وی با اشاره به اینکه معضلات اقتصادی تنها مربوط به ایران نبوده و حتی امریکا و اروپا نیز با آن دست به گریبان هستند، تصریح کرد: ما در استفاده نکردن از ظرفیت‌های داخلی، رتبه اول را داریم در حالی که هوش ایرانی در جهان حرف ها برای گفتن دارد.

* حل مشکلات کشور کار تشکیلاتی می خواهد

مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه دلیل محکم برای امید دادن به جامعه این است که اصولا مشکلات ما دارای راه حل است، خاطرنشان کرد: تحقق این مهم کار تشکیلاتی قوی می خواهد؛ امروز هیئت های دانشجویی، سنگر و کارآمدترین عرصه محسوب می شود که رهبرمعظم انقلاب نیز به آن چشم امید دارند.

حجت الاسلام کرمی با تأکید براینکه ساختار هیئت، سیاسی و گریه های این محافل نیز برای بیداری بیشتر است، خطاب به دانشجویان افزود: چون واقعیات به درستی تبیین نشده اند، تحریف می شوند؛ باید وقت بگذارید تا جوانان را حاج قاسم وار، وارد میدان کنید که در این مسیر، بهره گیری از رفتار حسنه اسلامی و محبت و عاطفه نیز لازم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به نحوه اصلاح یارانه ها توسط دولت، اجرای آن را در راستای فقر زدایی و عدالت اجتماعی مثمرثمر دانست و بر لزوم تشریح و روشنگری ابعاد این مهم برای جامعه تأکید کرد.

* هیئت ها برنامه ساز و مطالبه گر باشند / از ظرفیت مردمی بودن هیئت استفاده کنید

مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها با اشاره به لزوم تخصیص سه درصد از بودجه دانشگاه ها به امور فرهنگی، گفت: با این وصف باید در راستای برنامه سازی و تولید برنامه وارد شده و مطالبه گر باشید و همچنین از ظرفیت اساتید و ... نیز بهره بگیرید و به هم افزایی برسید.

حجت الاسلام کرمی با تأکید بر لزوم همکاری و ارتباط بیش از پیش بین هیئت های دانشگاه ها در راستای نیل به اهداف یاداور شد: چون هیئت، مستقل و میزان مردمی بودن آن از سایر تشکل ها بیشتر است، جذب بیشتری از مخاطبان می تواند داشته باشد.

* ضرورت دانش افزایی و مطالعات جمعی

وی در ادامه بر ضرورت تشکیل حلقه های مباحثه و مطالعاتی و جمع‌خوانی کتبی همچون جعبه سیاه، معجزه تولید، جهاد تبیین، نظام حقوق زن و خاطرات اردشیر زاهدی، توسط دانشجویان تأکید کرد و گفت: لازم است  دستاوردهای انقلاب، ناکامی ها و حتی دلایل ناکامی های آن را نیز بازگو کنیم تا همگان بدانند هر جا مطابق اصول و آرمان های انقلاب عمل شده، موفق بوده و هر جا از آن ها فاصله گرفته شده، ناکام شده ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول