اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سرنوشت نامه ای که به دست رییس جمهور نرسید/اعزام پدر و مادر ۴ فرد معلول به کربلا

رئیس سازمان بهزیستی درعیادت از خانواده چهار معلول جویباری وعده اعزام اعضای این خانواده به کربلا را داد و گفت: زمینه پیگیری برای اختصاص مسکن از محل اعتبارات بلاعوض بهزیستی به این خانواده تعلق گیرد.

سرنوشت نامه ای که به دست رییس جمهور نرسید/اعزام پدر و مادر ۴ فرد معلول به کربلا

خبرگزاری فارس مازندران ـ  جاوید عباسی| پس از اتمام سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور وقت در تاریخ ۲۰ خردادماه ۹۴ به دنبال قلم و کاغذ برای شرح مشکلات زندگی‌اش می‌گشت، بلافاصله سر برگ خبرگزاری را از کاغذ A۴ جدا کردم و تنها خودکارم را هم در اختیارش قرار دادم، به دلیل ازدحام جمعیت پیش‌بینی می‌کردم که دستش به جای نمی‌رسد و حتی در این سفر تدارکی برای دریافت نامه‌های ریاست جمهوری دیده نشده بود.

پیرمرد فکر می‌کرد که می‌تواند از نزدیک با رئیس جمهور دیدار کند، قبل از تحویل خودکار شماره تلفنش را در گوشه‌ کاغذ یادداشت کردم.

پس از اتمام سفر به سراغ شماره تلفن رفتم و با پیرمرد تماس گرفتم، انگار منتظر بود تماس بگیرم... به اتفاق یکی از همکاران رسانه‌ای در منزل پدر چهار معلول جویباری حاضر شدم.

در بدو ورود توجه ما به دو رختخوابی جلب شد، هنوز کنجکاوی ما درباره این دو نفر به اتمام نرسیده بود که «امید» دیگر فرزند معلول این خانواده هم از آشپزخانه با شرایط خاص به ما سلام داد.

هنوز چاق سلامتی ما با «امید» به اتمام نرسید که دختر خانواده آقای باغبانی بدون تکلم دستی برای ما تکان داد، اول فکر می‌کردیم به خاطر حجب و حیا چندان تمایلی به صحبت با دو مرد غریبه ندارد اما وقتی گرم صحبت با خانواده که شدیم از معلولیت شنوایی دخترش هم حرف به میان آورد.

ادامه مصاحبه برای ما سخت شده بود، حضور در جمع خانواده چهار معلول، بیشتر از اینکه دولت‌مردان و مدیران اجرایی را سرزنش کنم،خود انتقادی را از درونم آغاز کردم که چرا به عنوان خبرنگار و فعال رسانه‌ای زودتر از این‌ها با این خانواده ارتباط نگرفتم...

با مسؤولان بهزیستی وقت استان مازندران تماس گرفتیم که پشت تلفن به ما اعلام کردند که به پدر آنها بگوئید، فردا مراجعه‌ای به اداره داشته باشند.

مشکلات خانواده، نارسایی‌های که از نزدیک دیدم، درددل پدر خانواده و دردهای مادر چهار معلول، درد و رنجی که دو معلول حدود ۳۵ ساله می‌کشیدند و از همه مهمتر کم‌توجهی که پدر خانواده از مسؤولان وقت داشت، راه اجازه تعلل را بر من بست و بلافاصله پس از مراجعت از جویبار خبر کم‌توجهی مسؤولان بهزیستی وقت روی خروجی رسانه قرار گرفت.

پس از انتشار خبر روی خروجی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی رئیس بهزیستی کشور به مدیرکل وقت ماموریت داد که شخصا با خانواده چهار معلول جویباری دیدار داشته باشد.

 به بهانه این بازدید مطالباتی را که این خانواده داشتند تا حدودی پیگیری شد و این خانواده جویباری تا حدودی مورد حمایت بهزیستی مازندران قرار گرفتند.

به جهت داشتن چهار معلول که دو فرزند آنها جسمی و حرکتی هستند، مشکلات جدی برای این خانواده وجود دارد.

تلاش‌های پدر برای تامین دارو و نیازمندی‌های یک معلول با وجود حمایت‌های بهزیستی کافی نیست.

دور از انصاف است که اگر در این گزارش به تلاش‌های معاون توان‌بخشی مازندران در رسیدگی به این خانواده اشاره‌ای نشود، هر چند نگارنده و بسیاری از خوانندگان این گزارش معتقد هستند که آنچه که توسط بهزیستی برای این خانواده انجام شده وظیفه سازمانی مدیران این مجموعه است اما حقیقا آنچه که به عنوان یک خبرنگار مشاهده کردم که در برخی مواقع رئیس وقت و فعلی اداره بهزیستی جویبار و معاون توان‌بخشی بهزیستی مازندران حتی فراتر از مسؤولیت سازمانی بحث رسیدگی به این خانواده را در دستور کار قرار دادند.

اما متناسب با مشکلات زندگی نیازمندی‌های این خانواده افزایش می‌یابد، مشکلات تامین دارو، هزینه‌های سنگین وسایل بهداشتی برای دو معلول جسمی حرکتی، شغل دختر ناشنوا که دانشگاه خودش راه به اتمام رسانده از همه مهمتر کهولت سن مادر خانواده و بیماری‌های جسمی حرکتی که برایش پیش آمده از جمله نیازمندی‌های به روزرسانی شده این خانواده است.

سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به مازندران فرصت مناسبی بود، توسط خانواده در جریان حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در خانه این چهار معلول قرار گرفتیم.

 خانواده باغبانی به جهت پیگیری رسانه‌ای که برای مشکلات آنها  انجام دادیم بنده و دیگر همکارم را محرم اسرار خودشان می‌دانند از ما دعوت کردند که در هنگام حضور داشته باشیم.

جلوی درب منزل آقای باغبانی مورد استقبال قرار گرفتیم و پیرمرد که همه چشم و امیدش رسانه است بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی من و همکارم را محکم بغل کرد، مادر خانواده دست از پا نمی‌شناخت و خانم باوند رئیس بهزیستی جویبار هم از جمله مدیران دلسوز این شهرستان است که تلاش‌های زیادی برای دریافت کمک و اعتبار برای این خانواده انجام داد پیش از حضور ما منتظر حضور مسؤولان سازمان بهزیستی کشور بود.

علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی ضمن عیادت از خانواده چهار معلول جویباری، اظهار کرد: تندیس فدارکاری را باید در اختیار پدر و مادر این خانواده قرار داد که با رشادت از این چهار فرزند خویش نگهداری کردند.

وی با اشاره به مشکلاتی که این خانواده برای نگهداری این چهار معلول با آن مواجه است، گفت: رسیدگی به این خانواده جز وظایف بهزیستی است که حتی خارج از استان اعتباراتی را به رسیدگی به این معلولان اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حق پرستاری این خانواده، افزود: اگر ده‌ها برابر مبلغی که برای نگهداری این افراد اختصاص پیدا کند کم است.

 قادری خطاب به مسؤولان بهزیستی مازندران، اعلام کرد: بحث اشتغال دختر خانواده با همکاری بهزیستی و مسؤولان سیاسی امنیتی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده بهزیستی برای اعزام به مشهد مقدس اعضای این خانواده بیان کرد: به دلیل ایثارگری که پدر و مادر این فرزندان در نگهداری از آنها انجام دادند، سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی لازم برای اعزام سه نفر از اعضای خانواده به کربلای معلی به صورت هوایی را انجام می‌دهد.

قادری همچنین به مسؤولان بهزیستی استان تاکید کرد: زمینه پیگیری برای اختصاص مسکن از محل اعتبارات بلاعوض در اختیار بهزیستی به این خانواده تعلق گیرد.

وی همچنین به خانواده این چهار معلول تاکید کرد که نگران آتیه و تامین هزینه زندگی برای نگهداری این معلولان نباشد.

به گزارش فارس،همچنین معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران قول داد که زمینه اشتغال دختر این خانواده را فراهم می‌کند؛ گزارش را با وعده خوب مدیران به این خانوادهه به پایان می‌برم و امیدوارم این وعده‌ها تحقق یابد تا آقای باغبانی خبرش را به ما بدهد...

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول