اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لزوم ارتقای فرهنگ عمومی کشور با استفاده از ظرفیت ورزش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: ورزش در سه عرصه فرهنگ ملی، فرهنگ عمومی و فرهنگ حرفه‌ای تأثیرگذار است و برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور باید از ظرفیت ورزش بهره گرفت.

لزوم ارتقای فرهنگ عمومی کشور با استفاده از ظرفیت ورزش

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز در جشنواره رسم جوانمردی، اظهار داشت: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی ریشه در فرهنگ غنی ملی و اسلامی ما دارد و یکی از ورزش‌های ارزشمند بومی کشور ایران است.

وی افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی و پررنگ شدن آن در ورزش حرفه‌ای سبب تحکیم سنت دیرینه ایرانی اسلامی در عرصه بین‌المللی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ورزش در سه عرصه فرهنگ ملی، فرهنگ عمومی و فرهنگ حرفه‌ای تأثیرگذار است و برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور باید از ظرفیت ورزش بهره گرفت.

طالبی یادآور شد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای پیشینه‌ای غنی دارد و جزو ورزش‌هایی است که در فرهنگ اصیل اسلامی ما جای دارد و در حوزه نوجوانان و جوانان ما این ورزش به نوعی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

وی مطرح کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در رشد جسمی و شخصیتی نوجوانان و جوانان تأثیر به‌سزایی دارد و ذکر نام حضرت علی (ع) در ورزش پهلوانی باعث خیر و برکت و رسم جوانمردی در این ورزش می‌شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: جایگاه زورخانه در پرورش شایسته‌ترین خصایص انسانی مانند جوانمردی، گذشت، ایثار، فداکاری، حس نوع‌دوستی و مبارزه با ظلم و جهل، رعایت اصول اخلاقی و فضایل انسانی و مبارزه با ظلم و کارهای خیر سرآمد  است.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول