اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بی‌اطلاعی شورا از قراردادهای میلیاردی در شهرداری رشت

عضو شورای شهر رشت در جلسه علنی شورا با انتقاد از عملکرد شهردار رشت گفت: در شرایطی لوایح دو میلیون کمک مالی دائما توسط شهرداری رشت به صحن شورا ارسال می‌شود که اعضای شورا از قراردادهای میلیاردی در شهرداری رشت بی‌اطلاع هستند.

بی‌اطلاعی شورا از قراردادهای میلیاردی در شهرداری رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در سی و نهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با گرامی داشت یاد و خاطره تمامی شهدای ایران اسلامی بالاخص شهدای هشت سال جنگ تحمیلی با اشاره به سالروز درگذشت حضرت آیت الله بهجت فومنی اظهار کرد: این عارف گرانقدر پس از سال‌ها عبادت و تعلیم و تربیت مفاهیم دین مبین اسلام در ۲۷ اردیبهشت سال ۸۸ با قلبی مالامال از عشق الهی به ندای حق لبیک گفتند. 

محمد حسین واثق کارگرنیا به تألیفات ارزشمند مرحوم آیت الله بهجت اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره این مرجع گرانقدر که از جمله مفاخراستان گیلان است را گرامی می‌داریم. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ۲۸ اردیبهشت مصادف با گرامی داشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای افزود: در این ورزش اصیل ایرانی در کنار تقویت جسم به پرورش روح نیز توجه فراوانی معطوف می‌شود و در دنیای امروز که برخی از انسان‌ها به واسطه غرور کاذب و خودبزرگ بینی‌ها از سرشت انسانی فاصله گرفته‌اند، با گسترش این ورزش اصیل می‌توانیم از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری کنیم و پهلوانان واقعی، شهدا هستند که با ایثار جان خود از خاک و ناموس کشور دفاع کردند. 

اهدای عضو موجب حیات مجدد انسان
کارگرنیا با تاکید به گسترش فرهنگ اهدای عضو در جامعه بیان کرد: سی و یکم اردیبهشت به نام روز (اهدای عضو، اهدای زندگی) نامگذاری شده است و در سال ۶۸ با فتوای امام راحل این اقدام خداپسندانه نیز در کشور ما اجرایی شد و این مهم موجب حیات و زندگی مجدد انسان‌ها می‌شود. 

وی با اشاره به ۲۷ اردیبهشت مصادف با روز روابط عمومی و ارتباطات تصریح کرد: در دنیای امروز که عصر ارتباطات نامیده می‌شود، نقش روابط عمومی‌ها در تنویر افکار عمومی و نشان دادن تلاش‌های آنان به جامعه بسیار حائز اهمیت است و با تبریک این روز به مجموعه روابط عمومی شورا و شهرداری رشت، در این راستا به منظور تجلیل از تلاش‌های روابط عمومی شورا، لوح تقدیری برای کارکنان این مجموعه پُر تلاش در نظر گرفته شده است. 

در این جلسه با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های مجموعه روابط عمومی شورای رشت تجلیل شد. 

حضور پنجاه مشاور در یکی از کمیسیون‌های تخصصی شورا 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به طرح برخی از گلایه‌ها پیرامون بررسی لوایح متعدد کمک مالی در صحن شورای رشت اشاره کرد و گفت: لوایح کمک مالی از سوی شهرداری رشت به صحن شورا ارسال می‌شود و شهرداری رشت با توجه به حجم مشکلات و دغدغه‌های موجود باید به ارسال لوایح دیگر نیز توجه داشته باشد و همچنین در برخی از کمیسیون‌های تخصصی شورا شاهد حضور پنجاه مشاور هستیم، اما در نهایت خروجی مناسبی از آن کمیسیون نمی‌بینیم. 

نادر حسینی عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر در ابتدای شروع سال هستیم، اظهار کرد: با توجه به این موضوع، هنوز طرح و لایحه خاصی بررسی نشده است و چند طرح و لایحه در دست بررسی داریم و همچنین برخی از مشاورین در کمیسیون فرهنگی شورا، توسط دیگر اعضای کمیسیون به عنوان مشاور تعرفه شده‌اند. 

بی‌اطلاعی اعضای شورا از قراردادهای یکصد میلیارد تومانی در شهرداری رشت
عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از پروژه‌های یکصد میلیارد تومانی شهرداری رشت بی‌اطلاع هستیم، اظهار کرد: شهرداری رشت در شرایطی کمک‌های مالی دو میلیون تومانی را در قالب لوایح به صحن شورا ارسال می‌کند که بابت قرار دادهای یکصد میلیارد تومانی به اعضای شورا اطلاع‌رسانی نمی‌کند. 

مسعود عباس نژاد با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری رشت نسبت به مصوبات شورا افزود: بارها طرح‌های متعدد را در کمیسیون‌های تخصصی شورا بررسی و به اطلاع شهردار رشت رسانده‌ایم، اما متاسفانه شهردار رشت به مصوبات شورا ترتیب اثر نمی‌دهد. 

تذکر رئیس مشفقانه است
یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه تذکر رئیس شورای شهر را بجا دانست و اظهار کرد: این تذکر مشفقانه است. 

سید حسین رضویان با بیان اینکه مسائل شهر رشت هنوز به جلو پیش نرفته است، افزود: ما دغدغه‌هایی داریم که از مدت‌ها پیش هنوز برطرف نشده است.

عدم برنامه ریزی مناسب در پروژه‌های عمرانی توسط شهردار رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تذکر رئیس شورا کاملا از روی دلسوزی است، اظهار کرد: از نمایندگان مجلس به منظور رفع مشکل زمین‌های نسقی تقاضای کمک داریم و ساختمان‌های رشت همان طور که در حال ساخته شدن هستند فاقد هر گونه نگاه مهندسی است و برای رفع این مشکل نیازمند ورود نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هستیم. 

مهدی نوری هریس به وضعیت رودخانه‌های رشت اشاره کرد و گفت: برای لایروبی رودخانه‌های رشت برنامه ریزی‌هایی در دست انجام است و رفع مشکل فاضلاب پنج محله رشت نیز به زودی برطرف می‌شود. 

وی با انتقاد ازعدم اجرای پروژه‌های عمرانی در رشت بیان کرد شهردار رشت بابت اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی رشت باید طی ۶ ماهه نخست سال جاری اقدام کند اما متاسفانه هنوز برنامه مدونی به کمیسیون عمران شورا توسط شهرداری رشت ارسال نشده است و به واسطه‌عدم برنامه ریزی مناسب در شهرداری رشت، مورد آماج توهین شهروندان قرار گرفته‌ایم. 

شهرداری رشت در حال درجا زدن است
یکی دیگر از اعضای شورای رشت با اشاره به اینکه سه ماه است که برای رنگ‌آمیزی جداول چند نقطه از رشت تذکر داده‌ام، اظهار کرد: یک قانون ناجور وجود دارد که اگر بخواهیم شهردار رشت را عوض کنیم باید ۸ رای موافق داشته باشیم تا بتوانیم شهردار را استیضاح کنیم و وقتی که شهردار رشت به هیچ نحوی حاضر به همکاری نیست چرا باید شورا با وی کار کند. 

علیرضا تاج شهرستانی با بیان اینکه برخی از آقایان در زمان استیضاح شهردار رشت دائما با اعضای شورا تماس می‌گرفتند، افزود: آقایانی که مدعی بودند به شهردار رشت تا پایان فروردین فرصت بدهید، حالا بیایند و پاسخگوی مردم رشت باشند. 

وی با انتقاد از وضعیت رنگ‌آمیزی جداول رشت تصریح کرد: با روحیات و اقداماتی که علوی انجام می‌دهد نمی‌توانیم با وی کار کنیم و با وجود آنکه ۹ ماه از عمر شورا می‌گذرد، همچنان شاهد در جا زدن‌های شهرداری هستیم و بنده به عنوان یک عضو شورا نمی‌توانم با این وضعیت با شهردار رشت کار کنم. 

بهره‌مندی از نظرات اساتید دانشگاه گیلان در کمیسیون‌های تخصصی شورا 
عضو شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نباید با مباحث احساساتی برخورد شود، اظهار کرد: یقینا شوراهای پیشین رشت نیز تمایل به بدنامی نداشتند و می‌خواستند خوشنام و تاثیرگذار باشند. 

مجید عزیزی با بیان اینکه اعضای شورا از روی دلسوزی صحبت می‌کنند، افزود: شهروندان از ما نقد‌ها را نمی‌پذیرند و ما طی نشستی که در دانشگاه گیلان داشتیم، قرار شد از نظرات آنان در کمیسیون‌های تخصصی استفاده کنیم. 

وی به پروژه سرگل به سعدی رشت اشاره کرد و گفت: این پروژه مربوط به شوراهای پیشین بوده است و حالا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در کوتاهترین زمان ممکن اجرایی شود و بنده نیز از عملکرد کمیسیون‌های تخصصی شورا رضایت قلبی ندارم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول