اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

حمایت کمیته امداد از 10 هزار نفر استعداد درخشان در کشور

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور گفت: بیش از 10 هزار نفر استعداد درخشان در کمیته امداد کشور شناسایی شدند و از آنان حمایت ویژه می‌شود.

حمایت کمیته امداد از 10 هزار نفر استعداد درخشان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام علی جعفری معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور امروز در گردهمایی مدیران و معاونین فرهنگی کمیته امداد استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان به لحاظ نخبه‌پروری و استعدادیابی رتبه اول را در کشور دارد و کمیته امداد این استان رویه کاری متمایزی در این زمینه دارد که الگوی امور فرهنگی کمیته امداد کشور هم شده است.

وی افزود: کمیته امداد بیشترین خدمات پشتیبانی را در نظام اسلامی برای جوانان دانش‌آموز و دانشجو دارد و درحال حاضر 26 هزار دانش‌آموز پشت کنکوردر کشور تحت پوشش این نهاد هستند که حمایت و پشتیبانی ویژه می‌شوند.

جعفری گفت:  550 دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد کشور سال گذشته در دانشگاه‌های مختلف کشوراز جمله دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند که این به معنای رفع مطلق فقر است که ما حامی فقرزدایی و بروز استعدادهای جوانان هستیم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور عنوان کرد: بیش از 10 هزار نفر استعداد درخشان در کمیته امداد کشور شناسایی شدند و از آنان حمایت ویژه می‌شود.

یحیی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اظهار کرد: 120 هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که در سال 30 درصد از مدد جویان با طرح‌های حمایتی و اشتغال از حمایت ما خارج می‌شوند و امید است به رفع فقر مطلق که شعار دولت هم است، برسیم.

وی با تاکید بر مبحث ازدواج جوانان گفت: کمیته امداد برای تمام نوعروسان تحت پوشش جهیزیه کامل می‌دهد و در سال گذشته 4 هزار سری جهیزیه برای زوج‌های تحت پوشش تامین و اهدا شد و از امسال هدیه ازدواج به پسران مددجو هم مبلغ 200 میلیون ریال تامین شد و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/80015/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول