اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت نفت به 113 دلار رسید

انتظار برای افزایش تقاضا در چین و کاهش ذخایر آمریکا، قیمت نفت در بازارهای جهانی به 113.58 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

قیمت نفت به 113 دلار رسید

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با انتظار برای افزایش تقاضا در چین و آمارهای صنعتی نشان داد که ذخایر نفت خام در آمریکا کاهش یافته است، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 65 سنت کاهش 113.58 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 2 دلار و یک سنت افزایش 114.41 دلار معامله شد.

به گفته منابع آگاه، پس از 3 روز متوالی بدون مبتلا به کووید، مقامات چین اجازه دادند تا 864 موسسه مالی شانگهای شروع به کار کنند.

استفان اینس، تحلیلگر بازار نفت گفت: « اخبار بهتر در مورد چین به شکل افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت نفت تقاضا خود را نشان می دهد که این برای تولیدکنندگان مثبت است اما برای مصرف کننده خسارت بار است.»

به گفته منابع بازار با توجه به آمار موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا هفته گذشته کاهش یافت و نگرانی ها در مورد عرضه افزایش یافته است.

ذخایر نفت خام 2. میلیون بشکه در هفته منتهی به 13 ماه می کاهش یافته است.

 جفری هالری، تحلیلگر بازار نفت گفت: «افزایش قیمت گازوئیل و کاهش ذخایر از عوامل تقویت قیمت نفت خام آمریکا بوده و من معتقدم که این وضعیت روند کاهشی قیمت نفت را در چند جلسه بعدی محدود خواهد کرد.»

تحلیلگران بانک ANZ می گویند، به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه آمریکا به شرکت شورون برای مذاکره با ونزوئلا برای مجوزهای نفتی اجازه داده است، قیمت ها می تواند تحت فشار قرار گیرد.

آمریکا به صورت موقت ممنوعیت واردات نفت ونزوئلا را لغو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول