اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش 72 درصدی قیمت انرژی در ایتالیا

موسسه ملی آمار ایتالیا اعلام کرد، قیمت انرژی وارداتی در این کشور به عنوان یکی از اقتصادهای بزرگ اتحادیه اروپا، در ماه مارس 72.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

افزایش 72 درصدی قیمت انرژی در ایتالیا

به گزارش گروه اقتصاد بین‌ الملل فارس به نقل از راشاتودی، موسسه ملی آمار ایتالیا اعلام کرد، قیمت انرژی وارداتی در این کشور در ماه مارس 72.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

این آمار نشان داد، افزایش قیمت انرژی در مقایسه با ماه فوریه 5.6 درصد رشد داشته است.

ایتالیا که به شدت برای تامین نیازهای انرژی خود به روسیه وابسته است، از زمان تحریم های غرب علیه مسکو، شاهد بدتر شدن چشم انداز رشد خود است.

اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست سال نسبت به سه ماهه پیش از آن 0.2 درصد کوچک تر شده است. دولت این کشور، انتظار دارد در سال جاری در بحبوحه افزایش تورم و اختلال عرضه، رشد کمتری داشته باشد.

در اوایل سال جاری، این کشور یک بسته بزرگ از اقدامات با هدف حمایت از شرکت ها و خانواده ها در برابر افزایش هزینه های انرژی رونمایی کرد. این بسته همچنین شامل اقداماتی با هدف غلبه بر وابستگی ایتالیا به گاز روسیه تا نیمه سال 2024 و افزایش عمر 4 نیروگاه زغال ‌سنگ این کشور تا 2 سال و تسریع در راه‌ اندازی منابع انرژی تجدیدپذیر است.

همچنین بر اساس آمار موسسه ملی آمار ایتالیا، صادرات این کشور به روسیه نیز در مقایسه با مارس سال گذشته، 50.9 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول