اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تشکیل ستاد اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در آذربایجان‌شرقی/ تبدیل تبریز به قطب دانش بنیان کشور

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم با همکاری و اهتمام جدی دانشگاه‌های استان، قدم‌های خوبی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان برداریم و هر دانشگاه تبریز را به یک قطب دانش‌بنیان در سطح کشور تبدیل کنیم.

تشکیل ستاد اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در آذربایجان‌شرقی/ تبدیل تبریز به قطب دانش بنیان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم صبح امروز  در نشستی با روسای دانشگاه های استان با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای برقراری عدالت و ایجاد تحول و اصلاحات عمیق در حوزه اقتصاد و همچنین تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، بر نقش دانشگاهیان و مراکز علمی در تحقق این مهم تأکید کرد و  اظهار کرد: دولت در اجرای سیاست‌های خود کاملاً بابرنامه وارد شده و همراهی همه نخبان و فرهیختگان را برای خود لازم می‌داند.

وی افزود: دانشگاه‌ها مرکز و محل طلوع حرکت‌های دانش‌بنیان هستند و قطعاً برای تحقق شعار سال، راهبردها و برنامه‌های مشخصی دارند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: از سال گذشته یک کار اساسی در حوزه دانش‌بنیان استان شروع شده بود که با نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به‌عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب، برنامه‌های این حوزه با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

خرّم با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم این است که دانشگاه‌ها مأموریت‌محور باشند، افزود: استانداری تمام‌قد از حرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و از دانشگاه‌ها می‌خواهم که این موضوع را یک فرصت بدانند.

وی گفت: امیدوارم با همکاری و اهتمام جدی دانشگاه‌های استان، قدم‌های خوبی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان برداریم و هر دانشگاه تبریز را به یک قطب دانش‌بنیان در سطح کشور تبدیل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: نظرات دانشگاهیان به‌عنوان یکی از گروه‌های مرجع، در تبیین و توجیه حرکت تحول‌گرای دولت مهم است.

وی با اشاره به ضرورت‌های اجرای این طرح، گفت: دولت سیزدهم به‌خاطر رویکرد عدالت‌محوری خود، برخلاف دولت‌های گذشته که در سال‌های پایانی خود، سیاست‌های اصلاحی در حوزه اقتصاد را اجرا می‌کردند، در اولین سال فعالیت خود این اقدام را انجام داد و در ادامه نیز برنامه‌های مهمی برای ایجاد تحول عمیق در حوزه اقتصاد دارد.

خرّم با اشاره به اهداف کلان دولت در حوزه اقتصادی، گفت: تحول در حوزه برنامه و بودجه، رونق تولید، رشد اقتصادی با کمترین تورم و فقرزدایی ازجمله برنامه‌های مهم دولت هستند و دولت در عین حال که بحث مذاکرات را دنبال می‌کند، برنامه‌های خود را بدون گره زدن به مسأله برجام و مذاکرات اجرایی خواهد کرد.

وی با تأکید بر نقش دانشگاهیان و مراکز علمی در تحقق سیاست‌های اصلاحی دولت در حوزه اقتصاد، گفت: دولت در اجرای سیاست‌های خود کاملاً بابرنامه وارد شده و همراهی همه نخگبان و فرهیختگان را برای خود لازم می‌داند.

معاونان استاندار نیز در این جلسه ضرورت‌ها و ابعاد طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و همچنین تحقق تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در استان را تشریح کردند و خواستار همراهی دانشگاهیان و مراکز علمی و دانشگاهی با برنامه‌های تحول‌آفرین دولت در این عرصه‌‌ها شدند.

عبدالرضا فلاح، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری و نوآوری نیز در این نشست با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین استان، وظایف کمیته مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی این ستاد را برشمرد و گفت: افزایش ارتباط موثر دانشگاه‌ها با جامعه صنعت و توسعه مراکز نوآوری از مهم‌ترین برنامه‌های پیشنهادی برای این کمیته است.

روسای دانشگاه‌های استان نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای خود درخصوص تحقق شعار سال و همچنین اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌‌ها توسط دولت پرداختند.
انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول