به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی صبح امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار کرد: آموزشهای مجازی در دوران شیوع کرونا آسیبهایی را برای دانش آموزان در زمینه آموزشی و پرورشی به همراه داشته است.
وی با اشاره به زحمات مضاعف و بعضا شبانهروزی معلمان در آموزشهای مجازی افزود: کار معلمان در محیط آموزشی کار فکری و تربیتی همراه با سختی های خاصی است که آموزشهای غیر حضوری نیز این مشکلات را بیشتر کرده بود.
فرماندار شهرستان همدان با قدردانی از تلاش معلمان به ویژه در شرایط کرونایی و آموزش غیر حضوری گفت: معلمان به دلایل افت تحصیلی، مشکلات و دیگر نارساییهای فضای آموزشی و دانش آموزان بیش از مدیران اشراف دارند.
وی افزود: بنا داریم شورای آموزش و پرورش را کاربردیتر و با حضور تعدادی از معلمان بصورت دوره ای از نواحی و مدارس مختلف برگزار کنیم و برخی از موارد و دغدغهها را از زبان آنها بشنویم چون با جزئیات سروکار دارند.
محمدی در خصوص گزارش نوسازی مدارس از پروژههای در دست اقدام گفت: تیم کارشناسی با مسئولیت معاون امور عمرانی فرمانداری و عضویت مدیران نواحی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس تشکیل و نسبت به بررسی پروژههای آموزشی شهرستان و برآورد اعتبارات مورد نیاز اقدام کند تا پیگیری ویژهای در این خصوص داشته باشیم.
وی با انتقاد از روند کند تکمیل و پیشرفت برخی از پروژههای آموزشی افزود: در توزیع اعتبارات نوسازی مدارس باید عدالت و سرانه دانشآموزان متناسب با جمعیت شهرستان مد نظر قرار گیرد و طولانی شدن برخی از پروژهها باعث میشود پیمانکاران با مشکل تغییر قیمت و برآوردهای انجام شده مواجه شوند.
فرماندار همدان در خصوص اجرای طرح امین در ۶ مدرسه منتخب سطح شهر همدان تصریح کرد: در طرح امین برنامههایی با هدف ارتقای آموزشهای تربیتی، اخلاقی و پرورشی در مدارس منتخب با همکاری حوزه علمیه به اجرا در میآید که فرایند قانونی به منظور اجرایی شدن این طرح باید طی شود.
در این جلسه از ۱۳ معلم سرآمد در آموزش و پرورش شهرستان همدان با اهدائ لوح و هدایا تقدیر شد.
انتهای پیام/ 3140/