اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بروکسل میزبان نشست «اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی»

معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان در نشست «اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی» با موضوع مسائل سیاسی و امنیتی در بروکسل شرکت کرد.

بروکسل میزبان نشست «اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، هیئت ترکمنستان به ریاست «وفا خواجه یف» معاون وزیر امور خارجه در نشست «اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی» در مورد مسائل سیاسی و امنیتی در بروکسل شرکت کرد.

در این نشست، شرکت کنندگان مواضع خود را در مورد مسائل ثبات منطقه‌ای و جهانی و چالش‌های امنیتی مشترک از جمله وضعیت افغانستان تشریح کردند. 

در این نشست توجه ویژه به مقدمات برگزاری کنفرانس کشورهای آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا در که قرار است در 26 ژوئیه در سمرقند برگزار شود، بررسی شد. 

 طرف ترکمنستانی در جریان بحث در مورد تهدیداتی که توسعه پایدار منطقه آسیای مرکزی را تهدید می‌کند، تاکید کرد که «عشق آباد» همچنان با تمام توان و با استفاده از پتانسیل بی طرفی برای حمایت از تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای حل مناقشات و موقعیت‌های درگیری در این منطقه استفاده می‌کند.

 این پیشنهاد برای مشارکت فعال‌تر آژانس‌های تخصصی سازمان ملل در مبارزه مشترک علیه چالش‌های جهانی، به ویژه تروریسم، افراط گرایی، جنایات سازمان یافته فرامرزی، قاچاق مواد مخدر و اسلحه، و قاچاق انسان مطرح شد.

هیأت ترکمنستانی در مورد همکاری‌های بین منطقه‌ای در مورد مسائل افغانستان تأکید کرد که توسعه روابط تجاری و اقتصادی، ارتقای پروژه‌های زیربنایی کلیدی در افغانستان، عملکرد عادی مؤسسات مالی نباید در گرو اقدامات سیاسی باشد. 

خاطر نشان می‌شود که هیئت ترکمنستان روز قبل، در تاریخ 16 مه، دیدارهای دوجانبه با دبیر کل سازمان جهانی گمرک، دبیرکل دبیرخانه منشور انرژی، مدیر منطقه‌ای آسیای مرکزی و منطقه‌ای و سازمان امنیت و همکاری اروپا را در دیدارهای خود داشت. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول