اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

خبر جدید درباره متروی پرند و بررسی دو فوریت طرح ساماندهی اجاره املاک در جلسه آینده مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس از بررسی طرح دوفوریت طرح ساماندهی اجاره املاک در صحن علنی مجلس در روزهای آتی خبر داد و گفت: این طرح در سه حوزه دیده شده و برای ترک فعل هر کدام از این حوزه‌ها جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته شده است.

خبر جدید درباره متروی پرند و بررسی دو فوریت طرح ساماندهی اجاره املاک در جلسه آینده مجلس

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عصر امروز در برنامه تهران ۲۰ درباره وضعیت ساخت متروی پرند گفت: بنده در این باره پیگیری هایی کردم ولی موضوع این است که تقاضا و نیازها ها با صورت موشکی جلو می روند اما تصمیم گیری با سرعت فیل انجام می شود و تاکنون علیرغم پیگیری ها ساخت متروی پرند به اتمام نرسیده است.

وی ادامه داد: در رابطه با ساخت متروی پرند ده ها جلسه و نشست برگزار شده ولی بر اساس آخرین اطلاعات انشالله فردا صبح آخرین جلسه تحویل زمین مدنظر برای ساخت مترو یا پرداخت نقدی برای ۵۰۰ میلیارد اول انجام می شود. البته قرار بود این اتفاق پیش از این رخ دهد که متاسفانه انجام نشده است و اگر فردا هم این اتفاق رخ ندهد از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد.

شاکری ادامه داد: خبر خوب در این باره این است که کار ساخت ساز و ادامه خط در حال انجام است و امیدواریم مردم عزیز پرند سریعتر از این خط بهره مند شوند.

این نماینده مجلس در ادامه در رابطه با بحث اجاره مسکن هم تاکید کرد: خبر خوب اینکه فردا یا یکشنبه دوفوریت طرح ساماندهی اجاره املاک و بنگاه داران در صحن مجلس مطرح می شود. این طرح در سه حوزه ساماندهی ثبت معاملات و جرائم ترک فعل آنها، تعرفه کمیسیون بنگاه های معاملات املاک و و دلالان و نحوه تعیین اجاره بها دیده شده و برای ترک فعل هر کدام از این حوزه ها هم پیش بینی های صورت گرفته است و جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته شده به گونه ای که برای کسی که ترک فعل کرده این کار به صرفه نباشد.

وی با اشاره در ادامه در تشریح ضمانت اجرای هر کدام از این موارد گفت: مثلاً برای عدم ثبت قرارداد اجاره در سامانه پیش‌بینی شده کل ودیعه و اجاره ای که دریافت می کنند مورد مالیات قرار گیرد و بر اساس ماده ۵۳ قانون مالیات مستقیم مشمول مالیات می شود، اگر موجر خواست بر علیه مستاجر طرح دعوا کند باید چهار برابر هزینه دادرسی را بپردازد و دعوا هایی که موجر علیه مستاجر انجام می دهد مشمول هزینه دادرسی بر اساس مجموعه اجاره بها و ودیعه قرارداد باشد و به موجر حق رجوع فقط اندازه هزینه دادرسی دارد و اگر این دعوا را هم بخواهد مطرح کند حتماً باید اول تسویه حساب مالیاتی را به دادگاه ارائه کند.

شاکری اظهار داشت: قطعاً این فرصت وجود دارد تا در طی چند روز آینده نمایندگان محترم پیشنهادات بهتر خود را هم ارائه کنند به نظر من این کار برای اولین بار است و کار خوبی شروع شده است و حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از نمایندگان هم آن را امضا کرده ند.

به گزارش فارس؛ مخاطبان «فارس من» اخیرا با ثبت سوژه ای با عنوان راه‌اندازی متروی پرند الزامی است در خواست افتتاح مترو پرند شده اند.به گفته آنها پرند با جمعیت بالای 400 هزار نفر که روزانه نیز این جمعیت در حال افزایش است نیاز مبرم به مترو جهت حمل و نقل عمومی به کلانشهر تهران را دارد و نبود مترو در این شهر مردم را دچار مشکلات فراوانی در حمل و نقل عمومی کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول