اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استفاده از ظرفیت هنر برای زنده نگه دوران دفاع مقدس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در میان نسل جوان و نوجوان کشور و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس از ابزار هنر استفاده کرد و از ظرفیت‌های انجمن‌ها و گروه‌های فرهنگی و هنری بهره گرفت.

استفاده از ظرفیت هنر برای زنده نگه دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ ابوالفضل رفیعی در نخستین جلسه شورای ایثارگران استان با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند تولید محتواهای خوب و متفاوت برای استفاده همه اقشار جامعه است، اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در میان نسل جوان و نوجوان کشور باید از ابزار هنر استفاده کرد و از ظرفیت‌های انجمن‌ها و گروه‌های فرهنگی و هنری بهره گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان رفتن به سراغ یادگاران باقیمانده از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را یک مطالبه جدی دانست و افزود: این اقدام هم به نوعی تکریم این افراد و خانواده‌های آنان است و هم به تولید آثار و محتواهای فاخر و ارزنده منجر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید در حفظ آثار باقیمانده از ایثارگران و دوران دفاع مقدس کوشا باشیم تا یاد و خاطره آن دوران همواره در جامعه زنده بماند، تصریح کرد: باید وقایع دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و دفاع از کشور به نسل جوان نشان داده شود تا شاهد هویت بخشی مضاعف به نوجوانان و جوانان باشیم تا توجه آنان به دستاوردها، ظرفیت‌ها و داشته‌های انقلاب اسلامی و نظام باشد و نشان دهیم که استقلال و عزت امروز کشور و ملت را مدیون ایثارگری‌های رزمندگان اسلام هستیم که باید جاودان بماند.

رفیعی تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را ضروری خواند و گفت: توجه به خانواده بزرگ ایثارگران علاوه بر تاکیدات مقام معظم رهبری و وجود مصوبات قانونی، فراتر از آن یک وظیفه دینی و انقلابی برای همه ماست که خدمتگزار این ایثارگران و خانواده آنان باشیم و علاوه بر دیدارهای مستمر و برگزاری مراسم گرامیداشت، به رفع مسائل آنان بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سوم خرداد را نقطه عطفی در تاریخ کشور دانست و اظهار داشت: سوم خرداد به لحاظ دفاعی، سیاسی و ارزشی حائز اهمیت می باشد و فرصت مغتنمی برای توجه به ارزش های دفاع مقدس و حماسه آفرینی ایثارگران، شهدا، جانبازان، رزمندگان اسلام و خانواده های معظم آنهاست.

در ادامه این جلسه علی جعفری، مشاور امور ایثارگران استاندار زنجان در سخنانی به تشریح اهداف و برنامه‌های مورد نظر از تشکیل شورای هماهنگی امور ایثارگران استان سخن گفت و اظهار داشت: پیگیری مسائل خانواده بزرگ ایثارگران در بدنه اداری و اجرایی استان، نظارت بر حُسن اجرای قوانین حمایتی از ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی، تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌ها و تاکیدات رئیس جمهور محترم در زمینه حمایت و ارائه خدمات شایسته به ایثارگران، کمک به ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و نیز خدمات رسانی بهینه به جامعه ایثارگری از مهمترین اهداف و چشم‌اندازهای مورد انتظار در تشکیل شورای هماهنگی ایثارگران است و امیدواریم با همفکری و هم‌افزایی اعضای محترم جلسه بتوانیم در پیشبرد این برنامه ها موفق عمل نماییم.

گفتنی است موضوعاتی دیگری همچون ضرورت تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران طبق بند«د» تبصره 20 و بند«و» ماده 44 قانون مطرح و بر ضرورت اجرای کامل آن تاکید شد.  

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول