اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کاهش ۵۷ سانتی متری تراز آب دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از کاهش 57 سانتی متری تراز دریاچه ارومیه خبر داد.

کاهش ۵۷ سانتی متری تراز آب دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مجید دستگاهی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۷۹ متر است، اظهار کرد: تراز دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ سانتی متر کاهش یافته است. 

وی حجم فعلی آب دریاچه را ۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت:  این میزان در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب بود که آمار مقایسه‌ای کاهش ۱.۸۷ میلیارد مترمکعبی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: در حال حاضر دریاچه ارومیه ۲۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۷۵ کیلومتر مربع بود.

دستگاهی با اشاره به میزان بارش ثبت شده در سال آبی جاری، عنوان کرد: تاکنون ۲۷۸.۸ میلیمتر بارش در کل استان ثبت شده است که در مقایسه با درازمدت ۱۰ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به کاهش ۶ درصدی حجم آب در مخازن سدهای استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۴۸ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان وجود دارد که این میزان سال گذشته ۱۴۳۱ میلیون مترمکعب بود. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول