اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

متن و حاشیه نمایشگاه کتاب تهران/ 17 ناشر تخلف کردند، 10 ناشر حکم گرفتند+تصاویر

جلسه هیأت رسیدگی به تخلفات نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز گذشته برگزار شد و در آن ۱۷ پرونده را اعضا بررسی کردند که برای هفت پرونده در بخش خارجی و سه پرونده در بخش داخلی حکم صادر شد.

متن و حاشیه نمایشگاه کتاب تهران/ 17 ناشر تخلف کردند، 10 ناشر حکم گرفتند+تصاویر

خبرگزاری فارس ـ گروه کتاب و ادبیات ـ مهدی احمدی: ششمین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی به پایان رسید که میزان حضور مخاطبان باز هم رشد داشت و هر چه به روز‌های پایانی نزدیک می‌شویم بر تعداد بازدید‌کنندگان افزوده می‌شود.

کاهش مخاطبان با وجود گرانی کتاب، اختصاص بن به مجازی و... طبیعی است

هرچند این افزایش بازدید هنوز هم مورد انتقاد برخی قرار دارد و اعتقاد دارند میزان بازدید‌کنندگان نسبت به ادوار قبل کاهش داشته اما با توجه به گرانی کتاب، اختصاص بن‌های تخفیف و خرید به نمایشگاه مجازی، تغییر در جانمایی غرفه‌ها و چند برابر شدن عرض راهروها و معابر داخل نمایشگاه، این میزان بازدید‌کننده مطلوب به نظر می‌رسد. هر چند بسیاری از همین بازدید‌کنندگان هم به دلیل گرانی کتاب با دست خالی و یا کمترین میزان خرید مصلای بزرگ امام خمینی (ره) را ترک می‌کنند.

نشست‌ها و برنامه‌های روز ششم نمایشگاه کتاب تهران

نشست‌ها و برنامه‌های جانبی نمایشگاه در روز ششم هم طبق روال روز‌های قبل ادامه داشت و در این راستا مراسم رونمایی از کتاب «نفوذ راهبردی در نظام دینی» با حضور حجت‌الاسلام خسرو پناه در مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد. همچنین نشست بررسی «مرزهای تخیل در داستان دینی» با مشارکت انتشارات به نشر و مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

رونمایی از دو کتاب در حوزه مقاومت

نشست بررسی و رونمایی کتاب «به دنبال ستاره‌ها» از دیگر برنامه‌های روز ششم بود که با حضور حبیب زمانی محجوب مؤسس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع)  برگزار شد، همچنین نشست تخصصی آینده کتاب‌های درسی و آیین رونمایی از دو کتاب «خون شریک» و «این پسر من است» که در حوزه مقاومت نگارش شده‌اند از دیگر برنامه‌های این روز بود.

چرایی عدم حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم

از جمله بحث‌های مطرح شده در روز ششم نمایشگاه کتاب موضوع عدم حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه بود که این موضوع مورد پی‌گیری خبرنگار فارس قرار گرفت و پس از پی‌گیری فارس کانون پرورش فکری بیانیه‌ای صادر کرد که در آن به شرح ماجرای پرداخت. در بخشی از بیانیه چنین آمده است: متأسفانه علیرغم پیگیری‌های فراوان و انجام مکاتبات متعدد، حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به دلیل رأی صادره در سال ۹۸ طبق قوانین موجود حاکم در نمایشگاه کتاب میسر نشد و کانونی‌ها به تصمیم گردانندگان نمایشگاه با دیده احترام نگاه کردند و به قوانین جاری نمایشگاه گردن نهادند.

تخلفی که حکمش پس از دو سال اجرا شد

علی رمضانی، سخنگوی سی‌ و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پس از پیگیری‌های فارس در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلیل غیبت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از ۲ سال تعطیلی نمایشگاه حضوری، می‌گوید: تخلفی که کانون در سال ۹۸ و در آخرین حضور فیزیکی نمایشگاه داشت، مقرر شد تا به دلیل این تخلف یک سال از حضور در نمایشگاه محروم شود که در ۲ سال گذشته به دلیل کرونا نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد و امسال با توجه به برپایی حضوری این نمایشگاه، امکان حضور کانون مهیا نشد. البته مدیر قبلی کانون نیز پیگیری لازم برای حضور را نداشت.

فروش نمایشگاه کتاب تا روز ششم از مرز ۸۰ میلیارد تومان گذشت

علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران صبح امروز میزان فروش نمایشگاه را تا پایان روز ششم این‌ میزان اعلام کرد: مبلغ ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان میزان تا پایان روز ششم در دو بخش حضوری و مجازی به فروش رسید.

برگزاری جلسه هیأت رسیدگی به تخلفات نمایشگاه کتاب و صدور چند حکم

جلسه هیأت رسیدگی به تخلفات هم روز گذشته برگزار شد و در آن ۱۷ پرونده را اعضا بررسی کردند که برای هفت پرونده در بخش خارجی و سه پرونده در بخش داخلی حکم صادر شد. به گفته رمضانی تا زمان قطعی شدن احکام، آن‌ها را اعلام نمی‌کنیم. البته این احکام از بسته شدن چند ساعته تا یک‌روزه است که در صورت اعتراض، امکان تجدید نظر هم وجود دارد.

تمدید نمایشگاه فعلاً در دستور کار نیست

به گزارش فارس روز ششم سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی به پایان رسید که نمایشگاه امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه به دلیل آلودگی هوا و گسترش گرد و غبار تعطیل شد، باید دید با توجه به این تعطیلی نمایشگاه تمدید می‌شود یا خیر؟ البته قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه به فارس گفت: فعلا برنامه‌ای برای تمدید نمایشگاه نداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول