اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آتش خشونت ارتش ترکیه در شمال سوریه شعله کشیده است

ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن مناطق امن شمال سوریه را هدف حملات خود قرار دادند که با آوارگی و قربانی شدن غیرنظامیان همراه شده اما ارتش سوریه هم پاسخ داده است.

آتش خشونت ارتش ترکیه در شمال سوریه شعله کشیده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «الوطن» سوریه در گزارشی از تحولات میدانی جنگ در این کشور اعلام کرد که ارتش ترکیه و مزدوران تروریست آن برای سومین روز متوالی حملات خود به شمال و غرب استان حلب را شدت بخشیدند.

الوطن نوشت: این حملات نیروهای ترکیه به دستور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور انجام می‌شود و آنکارا در راستای برنامه توسعه طلبانه  و استعماری خود  به دنبال شعله‌ور کردن مجدد آتش خشونت است؛ اما ارتش عربی سوریه با پاسخ به نقض آتش‌بس توسط تروریست‌ها آنها را متحمل خسارات سنگینی کرد.

دامنه حملات نظامیان ترکیه و مزدوران آن به شرق حلب و همچنین شمال استان رقه و شمال غرب استان الحسکه هم کشیده شده است و حتی در منطقه کاهش تنش در استان ادلب و بخصوص در جنوب آن هم تروریست‌های وابسته به ترکیه، آتش‌بس را نقض کردند.

در این گزارش آمده است: رژیم ترکیه با دور جدید خشونت‌های خود در سوریه به دنبال ایجاد دستاوردهای سیاسی است که آن را در خصوص پرونده اوکراین به دولت آمریکا نزدیک می‌کند و همچنین به دنبال کسب دستاوردهای نظامی است که اهداف آن از دید روسیه به عنوان ضامن توافقات دوجانبه در خصوص مناطق آتش‌بس پنهان نیست.

یک منبع نظامی در غرب استان حلب در گفت‌وگو با الوطن گفت: ارتش ترکیه پس از حمله چند روز پیش خود به اتوبوس نظامیان ارتش سوریه در غرب حلب و به شهادت رساندن ۱۰ نفر از آنها و به دنبال آن شهید کردن یک کودک در حمله خمپاره‌ای به مراسم تشییع شهدای ارتش سوریه در جمعه گذشته در شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهراء، طی دو روز گذشته نیز از پایگاه نظامی خود در شهرک مارع به حملات راکتی و توپخانه‌ای علیه مواضع ارتش سوریه در محور کفر تعال و کفر نوران ادامه می‌دهد؛ اما ارتش سوریه به منابع شلیک آتش پاسخ داده و این تروریست‌های مورد حمایت ترکیه را متحمل تلفات سنگین جانی و نظامی بزرگی کرده است.

منابع محلی در شمال استان حلب نیز در گفت‌وگو با الوطن اعلام کردند، حملات میدانی نظام‌مند ارتش ترکیه و مزدورانش که الجیش الوطنی خوانده می‌شود از روز یکشنبه به سمت روستاها و شهرک‌های امن ادامه دارد تا ساکنان آنجا را بیرون کنند.

این منابع افزودند: حمله زمینی این روزهای نیروهای ترکیه به شهرهای تل قراح و کفر انطوان از توابع منطقه عفرین متمرکز است و روستاهای الصوغانیه، تنب، زناعیت و میاسه از توابع اعزاز هم شنبه گذشته هدف حملات ترکیه قرار گرفتند.

منابع شرق حلب هم به الوطن گزارش دادند، ارتش ترکیه و تروریست‌های الجیش الوطنی روز شنبه عین العرب را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده و از دیروز یکشنبه هم شمال منبج را هدف گرفتند به طوری که اکثر اهالی شهرک المحسنلی این منطقه به دلیل گلوله باران های گاه و بی گاه نیروهای ترکیه آواره شدند.

در شمال استان الرقه نیز همچنان شهرک‌های جهبل و مشیرفه و همچنین اردوگاه عین عیسی که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه( شبه نظامیان جدایی طلب کُرد) است هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای قرار دارد و به گفته منابع محلی دستکم دو غیرنظامی در حملات دیروز نیروهای ترکیه به آنجا زخمی شدند و جاده حلب به الحسکه که از این دو شهرک مذکور عبور می‌کند، بر اثر حملات ترکیه مسدود شده است.

مناطق پیرامون شهرک تل تمر در شمال غرب استان الحسکه هم طی روزهای گذشته شاهد حملات توپخانه‌ای و راکتی ارتش ترکیه و شبه نظامیان آن است و از روز یکشنبه حملاتشان به روستاهای الوردیه، تل شعیر و ام الکیف که تحت کنترل شبه نظامیان کُرد است افزایش یافته، اگرچه هنوز آماری از تعداد قربانیان غیرنظامی در آنجا منتشر نشده است.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با الوطن گفت: یگان‌های ارتش عربی سوریه در  جنوب استان ادلب روز گذشته به نقض آتش‌بس تروریست‌های ارتش سوریه پاسخ دادند و منابع آتش آنها را در اطراف شهرک‌های الفطیره، سفوهن، بینین و فلیفل خاموش کردند؛ به طوری که مواضع استقرار آنها را هدف گرفتند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌ها شد.

ارتش سوریه همچنین  روز یکشنبه مواضع استقرار این تروریست‌ها در محور السرمانیه در سهل الغاب شمال غرب استان حماة و محور کبانه در شمال اللاذقیه را هم هدف قرار داد و  خسارات جانی و نظامی دیگری به آنها وارد کرد.

ارتش سوریه طی چند روز گذشته طی درگیری‌هایی که با تروریست‌هایی از داعش در صحرای سوریه داشته و همچنین با حمله هوایی مشترک با روسیه علیه مخفیگاه‌های آنها در صحرای شرق حماه و غرب الرقه خسارات سنگینی به این تروریست‌ها وارد کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول