اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اروپایی‌ها بار دیگر برای تحریم نفتی روسیه به توافق نرسیدند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه خبر داد که این اتحادیه هنوز به توافقی درباره بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه دست نیافته است.

اروپایی‌ها بار دیگر برای تحریم نفتی روسیه به توافق نرسیدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادی اروپا روز دوشنبه گفت که این اتحادیه هنوز به توافقی درباره بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه دست نیافته است.

وی که این سخنان را پس از دیدار با وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل مطرح می‌کرد، گفت: «متاسفانه، امروز دستیابی به توافق امکان پذیر نبود».

مسئول سیاست خارجی اتحادثه اروپا افزود که هنوز چالش‌هایی درون اتحادیه اروپا برای دستیابی به اجماع برای تحریم نفتی روسیه وجود دارد.

بورل اضافه کرد که وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که 500 میلیون یورو بیشتر برای خرید تسلیحات به اوکراین کمک کنند تا مجموع کمک‌های اتحادیه اروپا به اوکراین به 2 میلیارد یورو برسد.

این در حالی است که «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان امروز دوشنبه گفت، اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق بر سر بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه به چند روز دیگر زمان نیاز دارد.

بائربوک هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران توضیح داد: «به عنوان کشور آلمان می‌دانیم که این [تحریم نفت روسیه] گام آسانی نیست. برخی مسائل هنوز باید حل شود و امروز این اتفاق نخواهد افتاد».

وی درباره بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه افزود: «اما من مطمئن هستم که در روزهای آینده به توافق دست خواهیم یافت».

پیش از این نیز وزارت خارجه آلمان با اشاره به توافق کشورهای عضو ناتو برای کمک به اوکراین، گفت تا زمانی که لازم باشد این حمایت نظامی ادامه می‌یابد.

 وزرای امور خارجه ۳۰ کشور عضو ناتو در حال برگزاری مذاکراتی در بروکسل هستند که تمرکز آن بر درخواست عضویت دو کشور شمال اروپا بود. درخواست رسمی آن‌ها برای پیوستن به ناتو ظرف چند روز آینده انتظار می‌رود. 

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) اعلام کرد به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در این کشور آغاز می‌کند و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند. آنطور که پوتین گفته هدف خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین است و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول