اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

مساله جمعیت حول محور فرهنگ است نه اقتصاد

مشاور اجتماعی وزیرارشاد و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی تخصصی فعالین حوزه جمعیت حضور پیدا کرد و درباره اهمیت مساله جمعیت در کشور سخن گفت.

مساله جمعیت حول محور فرهنگ است نه اقتصاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس «عاطفه خادمی» مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی تخصصی فعالین حوزه جمعیت گفت: پیش‌فرض ما در وزارت فرهنگ این بوده و هست که مسئله‌ی جمعیت، حول محور فرهنگ شکل گرفته  است و نمی‌توان انتظار داشت که تنها با حل شدن مسائل اقتصادی، مسائل جمعیت حل شود. در نتیجه اقتصاد، اولویت اول در حل مسئله نیست بلکه فرهنگ، دارای فوریت در حل مسئله می‌باشد و باقی مسائل به تبع آن  به وجود آمده که باید به آنها هم پرداخت.

خادمی افزود: امروزجمعیت ،مسئله‌ی مردم نیست ولی باید به مسئله‌ی مردمی تبدیل شود؛ پس نباید مشخصا از طریق حاکمیت این مسئله نمایان شود و به گونه‌ای به موضوع پرداخته شود که این انگاره ذهنی که بحران جمعیت، بحران حاکمیتی است، تقویت گردد. در نتیجه حلقه‌های میانی باید فعال شوند. برای پیشبرد این کار سیاست آن است که ظرفیت مردمی بیش از پیش در مسئله  جمعیت، فعال شود. ما  در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،میزبان  تمامی طرح‌های تخصصی و حرفه‌ای بخصوص در حوزه فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول