اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جنبش دانشجویی باید علاوه بر انتقاد، راهکارهای حل مشکلات را نیز ارائه کند

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان درباره نحوه مطالبه‌گری گفت: از نظر ما باید به اقدامات مسئولان انتقاد کرد ولی انتقادی که در کنار آن راهکارهای حل مشکلات نیز بیان شود.

جنبش دانشجویی باید علاوه بر انتقاد، راهکارهای حل مشکلات را نیز ارائه کند

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، میزگرد « جنبش دانشجویی؛ دانشگاه و مطالبه‌گری منطقی» با حضور دبیران اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در این خبرگزاری برگزار شد.

محمد حسین کاظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این میزگرد، با اشاره به نکاتی که رهبر انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان مطرح کردند، گفت: ابتدای بیانات حضرت آقا در دیدار دانشجویان با محور دانشگاه ایراد شد، که این مساله نشان‌دهنده اهمیت دانشگاه است.

وی با اشاره به توجه ویژه ای که رهبر معظم انقلاب برای دانشگاه دارند، ادامه داد: با این حال این نقد به تشکل های دانشجویی وارد است که بعضا از دانشگاه عبور کرده و صرفا مشغول مسائل سیاسی روز شده ایم، هرچند کنش‌گری در مورد موضوعات سیاسی وظیفه ماست ولی این مساله نباید باعث شود، در حوزه دانشگاه کم رنگ شویم.

وی در مورد اینکه مطالبه گری باید چه ویژگی هایی داشته باشد، افزود: برداشت های متفاوتی از سخنان دانشجویان در محضر رهبر انقلاب شده است، هر جریان سیاسی برروی بخش دلخواهش مانور می دهد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: دانشجویان در تشکل های دانشگاهی یکسال تلاش می کنند تا مهیای این دیدار شوند؛ به دلیل تفاوت نگاه در تشکل های دانشگاهی مسائلی هم که مطرح می شوند متفاوت است.

کاظمی با بیان اینکه برای مطالبه گری و انتقاد کردن  باید چارچوب در نظر گرفت، تصریح کرد: مسئولان می خواهند کلید واژه ای بیابند تا براساس آن خود را در برابر انتقادها مصون نگه دارند. البته برای انتقاد کردن حدودی نیز قائل هستیم که از آن میان می توان دوری از افترا، دروغ و تهمت را نام برد، از نظر ما باید به اقدامات مسئولان انتقاد کرد ولی انتقادی که در کنار آن راهکارهای حل مشکلات نیز بیان شود.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت فعالیت‌های بین‌المللی دانشجویی افزود: تشکل های دانشجویی در گذشته به حوزه بین الملل ورود کرده بودند اما با نگاهی که برخی مسئولان داشتند محدودیت های وجود داشت. متاسفانه برخی از مسئولان منتظرند تا رهبر انقلاب به مساله ای اشاره کنند، سپس به موضوع وارد شوند؛ در شرایط فعلی هم بحث فعالیت های بین المللی دانشجویان داغ شده است.

وی تصریح کرد: همان کسانی که به فعالیت های برون مرزی دانشجویان ایراد می گرفتند در شرایط فعلی نگران کم کاری در حوزه روابط بین الملل شده اند. مساله اصلی این است که تا چه زمانی باید منتظر باشیم تا اول آقا اشاره کنند بعد مسئولین به آن موضوع ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول