اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ریابکوف: متن احیای برجام کاملاً آماده است

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد متن احیای برجام کاملاً آماده شده ولی برخی مسائل سیاسی همچنان باقی مانده است.

ریابکوف: متن احیای برجام کاملاً آماده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تصریح کرد که متن احیای برجام کاملاً آماده است و مسائل سیاسی باقی مانده است.

خبرگزاری روسی ریانووستی در این خصوص گزارش کرد، ریابکوف با تأکید بر اینکه متن احیای برجام آماده شده است، ادامه داد: «متن موجود در خصوص برجام مورد رضایت روسیه است و در صورت اتخاذ تصمیمات سیاسی، می‌توان ظرف چند روز آینده برجام را احیا کرد».

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) مذاکرات «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران را بسیار جدی و معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات خاص از سوی ایران عنوان کرد و گفت: برخی راه‌حل‌ها پیشنهاد شد و اگر آمریکا پاسخ دهد می‌توانیم به وین برگردیم.

پیش از آن نیز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۳ اردیبهشت در توئیتی نوشت: در توافق با آقای بورل، سفر آقای مورا به تهران و گفت‌وگوهایش با همکارم آقای باقری، فرصت مجددی بود تا بر ابتکارات برای حل موضوعات باقیمانده مذاکرات وین متمرکز شویم.  توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است، اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد. تماس‌ها ادامه دارد.

از طرف دیگر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز (جمعه) از تداوم مذاکرات رفع تحریم‌ها در آینده نزدیک خبر داد و در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه سران گروه ۷، سفر «انریکه مورا» به تهران را مثبت خواند و افزود: مذاکرات با ایران بزودی از سر گرفته می‌شود.

وی در این‌باره توضیح داد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه از سرگیری مذاکرات را داد». این مقام ارشد اروپایی با ابراز امیدواری نسبت به در دسترس بودن حصول توافق بین ایران و طرف‌های مقابل در وین، اظهار داشت: «چشم‌انداز رسیدن به یک توافق نهایی وجود دارد».

با این حال،  «لورنس نورمن» خبرنگار نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» ارزیابی یک دیپلمات ارشد اروپایی از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و توافق با ایران را منتشر کرد.

نورمن در پیامی توئیتری به نقل از یک «دیپلمات ارشد اروپایی با دیدگاهی واقع‌بینانه‌تر» از وضعیت توافق با ایران نوشت:‌ «ما همچنان موانع دشواری بر سر راه رسیدن به توافق داریم».

این خبرنگار آمریکایی به نقل از دیپلمات ارشد اروپایی افزود: «اما گفت‌وگوی طولانی و صریح با طرف ایرانی نشان داد که آن‌ها متعهد هستند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول