اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دوچرخه‌هایی که مدال رنگی دوقلوهای خراسان‌جنوبی را می‌ربایند!

اگر در آرزوی فتح سکوهای المپیک ۲۰۲۲ سیزم ارتش‌های جهانی اسپانیا توسط سه‌گانه کاران خراسان‌جنوبی هستیم باید دوچرخه‌های درخوری زیرپای‌ «سعید و مسعود علیزاده» قرارگیرد تا یارای رقابت همسانی‌ با جدی‌ترین‌ حریفان این مسابقات داشته باشند.

دوچرخه‌هایی که مدال رنگی دوقلوهای خراسان‌جنوبی را می‌ربایند!

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ورزش سه‌گانه یا ترای‌اتلون (triathlon) یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی شنا، دوچرخه‌سواری و دو و میدانی با یکدیگر رقابت می‌کنند و مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع رقابت‌ها تغییراتی دارد.

ترای اتلون از سال ۲۰۰۰ در هر دو بخش مردان و زنان در برنامه مسابقات المپیک گنجانده شده است و بسیاری از قهرمانان جهانی و آسیایی به‌دنبال کسب سهمیه این ماراتن و تصاحب مدال‌های رنگی هستند.

رشته ترای اتلون در خراسان‌جنوبی از جایگاه نسبی و قابل قبولی برخوردار است و طی سال‌های اخیر ورزشکاران شایسته‌ای را پرورش داده که از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های آسیایی و جهانی بشمار می‌آیند.

«سعید و مسعود علیزاده» یا همان دوقلوهای خراسان‌جنوبی در بسیاری از مسابقات قهرمانی کشور با کسب مدال‌های رنگارنگ بر سکوهای رفیع رقابت‌ها ایستاده و در قالب تیم ملی به رویدادهای ورزشی آسیایی و جهانی اعزام شده و خوش درخشیده‌اند.

«سعید علیزاده» که از سال ۱۳۹۰ در مسابقات قهرمانی رشته ورزشی سه‌گانه حضور فعال دارد تاکنون عنوان‌های قهرمانی و جایگاه دوم قریب بر ۱۰ دوره از این رقابت‌ها را به‌دست آورده است.

وی در پنج دوره لیگ باشگاه‌های ترای‌ اتلون کشور بر سکوی نخست رقابت‌ها قرار گرفته و با دعوت فدراسیون سه‌گانه به ۳۰ دوره اردوی‌های آمادگی تیم ملی کشورمان پیوسته است.

«علیزاده» مدال برنز مسابقات آسیایی فیلیپین را به گردن آویخته و در رقابت‌های آسیایی قزاقستان و ژاپن برای کسب سهمیه المپیک سه‌گانه هماورد برترین‌های پهناورترین قاره جهان شده است.

وی به کمپ سه گانه آسیا در کشور چین تایپه دعوت شده و مقام چهارم و پنجم مسابقات جهانی ترای‌ اتلون‌ سال ۹۹ کشور امارات را بدست آورده است.

«علیزاده» عضو باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و با موفقیت مراحل اول و دوم اردوی آمادگی تیم ملی سیزم در شهر کرمانشاه و تهران را گذرانده است.

وی در آخرین روزهای مرحله سوم اردوی آمادگی تیم ملی سه‌گانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تهران مورد توجه مربیان فدراسیون  قرار گرفته و به جمع  شش ورزشکار زیر ۴۰ سال ایران پیوسته‌ است.

«سعید و مسعود علیزاده» یا همان دوقلوهای معروف خراسان‌جنوبی برای اعزام به مسابقات ارتش‌های جهان (المپیک ۲۰۲۲ سیزم) شهر مایورکا  کشور اروپایی اسپانیا خود را آماده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ المپیک سیزم هر چهارسال برگزار می‌شود و بالاترین سطح مسابقات بعد از المپیک جهانی و رقابت‌های قهرمانی جهان را دارد و برترین سه‌گانه‌کاران ملل چهارقاره‌ دنیا با آمادگی کامل در آن شرکت می‌کنند.

علی‌رغم تمام شایستگی‌ها و قابلیت‌هایی که دوقلوهای خراسان‌جنوبی دارند و افتخارات وصف‌ناپذیری در رویدادهای ورزشی آسیایی و جهانی از خود بر جای گذاشته‌اند هنوز از همان دوچرخه‌های‌ مستعمل و زوار درفته‌ای استفاده می‌کنند که در سال ۱۳۹۰ از سوی مدیرکل وقت ورزش و جوانان خراسان جنوبی در اختیارشان گذاشت است.

اگر در آرزوی کسب مدال‌های رنگی در المپیک ۲۰۲۲ سیزم ارتش‌های جهانی اسپانیا هستیم باید دوچرخه‌های درخوری زیرپای‌ «سعید و مسعود علیزاده» قرارگیرد تا یارای رقابت همسانی‌ با جدی‌ترین‌ حریفان خود در این ماراتن بین‌المللی داشته باشند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول