اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جهاد دانشگاهی مجری مطالعات ایجاد قطب دام‌پروری ایران شد

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی، مطالعات مربوط به پروژه ملی ایجاد قطب دام‌پروری کشور را در شهرستان مهدی‌شهر انجام می‌دهد.

جهاد دانشگاهی مجری مطالعات ایجاد قطب دام‌پروری ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی راهکارهای اجرای قطب دام‌پروری مهدی‌شهر به‌عنوان مصوبه سفر رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مقرر شده است تا ستادی برای انجام کلیه امور مربوط به مطالعه و اجرای این طرح ساماندهی شود و جهاد دانشگاهی با تفاهم‌نامه امضاشده با جهاد کشاورزی، مطالعات مربوط به این پروژه را انجام دهد.

وی افزود: علاوه بر فعالیت‌ها و خدمات پژوهشی و مطالعاتی توسط جهاد دانشگاهی استان در این پروژه ملی، لازم است از خدمات فناورانه جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینا در حوزه به‌نژاد دامی، اصلاح نژاد دام سبک و... استفاده شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ضمن تقدیر از تلاش‌های جهاد دانشگاهی سمنان برای اجرای طرح ایجاد قطب دام‌پروری کشور در مهدی‌شهر گفت: امیدواریم امسال با کمک جهاد دانشگاهی سمنان بتوانیم بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های روی زمین مانده را به سرانجام برسانیم و از حضور جهاد دانشگاهی به‌عنوان مشاور علمی طرح ایجاد قطب دام‌پروری بهره خواهیم برد.

گلرو با بیان اینکه طرح ایجاد قطب دام‌پروری کشور در مهدی‌شهر از طرح‌ها و پروژه‌های ملی است، افزود: لازم است همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، همکاری، حمایت و مساعدت لازم با جهاد دانشگاهی استان سمنان به‌عنوان مشاور علمی طرح داشته باشند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی یکی از مهم‌ترین مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور است و حضور این نهاد علمی در پروژه‌ها و طرح‌های علمی و فناورانه، پشتوانه بسیار خوبی خواهد بود؛ تلاش خواهیم کرد تا اعتبارات ملی برای اجرای طرح ایجاد قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر را جذب کنیم تا شاهد راه‌اندازی ایستگاه و افتتاح مجتمع‌های دام‌پروری در منطقه باشیم.

گلرو تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های فناورانه در سمنان راه‌اندازی مزرعه، دهکده یا پردیس فناوری کشاورزی است؛ با وجود اینکه قطب دام‌پروری مهدی‌شهر و مرکز اصلاح نژاد دام توسط جهاد دانشگاهی سمنان نیز در حال پیگیری و اجراست، این مزرعه می‌تواند با عنوان مزرعه فناوری کشاورزی و دام‌پروری راه‌اندازی شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: جهاد دانشگاهی سمنان به‌عنوان ضلع سوم در کنار دانشگاه سمنان و سازمان جهاد کشاورزی به ارائه خدمت می‌پردازد.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول