اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

افتتاحیه نشست دبیران اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد

مراسم افتتاحیه نشست دبیران اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان، با حضور مدیر کل سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها، مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد و جمعی از دانشجویان برگزار شد.

افتتاحیه نشست دبیران اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه نشست دبیران اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان، با حضور مدیر کل سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها، مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد و جمعی از دانشجویان برگزار شد.

* قدر سنگر فعالیت خود را بدانید

مهدی عباسی مهر مدیر کل سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها در این مراسم خطاب به دبیران و اعضای تشکل های دانشجویی گفت: قدر سنگر فعالیت خود را بدانید. امروز در سنگری قرار گرفته اید که اولویت های خود را باید مشخص کنید.

وی با بیان اینکه ظرفیت بزرگی در دانشگاه است، تاکید کرد: مسئولین و افراد در تشکیلات باید الگو باشند و نواقص خود را رفع و زمینه های مختلف را در خود تقویت کنند. افراد در تشکیلات باید رشد وتعالی داشته باشند.

عباسی مهر افزود: بیایید کاری کنیم که حرکت خیر ما در دانشگاه ماندگار باشد. ارزش های وجودی خود را جمع کنیم خیلی از درگیری ها کنار می رود. جامعه ایمانی می گوید بیاییم به فطرت هایمان رجوع کنیم، از دروغ فاصله بگیریم و به سمت ارزش های ذاتی، راستی و درستی و حل مشکلات برویم و روی ارزش ها توجه کنیم.

وی در ادامه گفت: فرض کنیم الان سال ۱۳۵۶ است و حکومت ظلم است و ساواک دنبال ماست، در آن زمان چه می کردیم؟ پول و امکانات هم نبود و همه چیز در تضاد بود. بهتر است از این زاویه نگاه کنیم و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم. جمله شهید سلیمانی که فرمودند بهترین فرصت ها را در تهدیدها دیدم از این جمله استفاده کنیم و برای خیر و صلاح دانشگاه بلند شویم.

عباسی مهر در پایان گفت: هر کدام از شما یک ظرفیت هستید، یک سرمایه اید، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بدون شما موضوعیت ندارد، ماهیت انقلاب اسلامی در گرو شماست. انقلاب اسلامی فکر، ایدئولوژی و نیروی انسانی دارد که دیگر کشورها ندارند این افراد در سنگر دانشگاه ها هستند.

* در کار فرهنگی باید مجاهدت دائمی داشته باشیم

زارع مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد هم در این مراسم گفت: در کار فرهنگی باید مجاهدت دائمی داشته باشیم. با انجام یک برنامه کار ما تمام نمی شود. دغدغه فرهنگ همانی است که مقام معظم رهبری فرمودند که نیمه شب از خواب بلند می شوم و به فرهنگ فکر میکنم. یعنی از فکر و مشغله و دغدغه نتواند آرام بگیرد.

وی افزود: تفاوت مدیریت فرهنگی با مدیریت فرهنگ شاید در وجود یک «ی» باشد، اما دنیا دنیا فاصله دارد. مدیریت فرهنگی همان کارهایی است که در اجتماع صورت می‌گیرد. در روزهای شهادت، ولادت، برنامه هایی که در کشور با نمایش پوستر و همایش و یک نشست و ... برگزار می شود.  اما مدیریت فرهنگ یک راهبرد است که بر اساس باغبانی فرهنگ تنظیم می شود و قصد آن این است که ما باید دانشجو تربیت کنیم.

زارع تاکید کرد: ایجاد، تثبیت و ارتقاء مولفه های کلیدی در شاکله اجتماعی دانشگاه بر اساس استفاده از ظرفیت‌های اثرگذاری که در دانشگاه است را مدیریت فرهنگ می گوییم. ما می توانیم از یک سری ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم در دانشجو رشد را بینیم، یکی از این قطب های اثرگذار تشکل‌های دانشجویی است.

وی تاکید کرد: نکته اول و مهم برای شما این است که همه جانبه فکر کنید. نکته دوم این است که خود را رشد دهید تا بتوانید برای بقیه موثر باشید. نکته سوم مثلث اخلاق، بصیرت و معرفت است. در بحث بصیرت به صحبت‌های مقام معظم رهبری توجه کنید. سخنان حضرت آقا در دیدار با دانشجویان، در دیدار با کارگزاران و خطبه های نماز جمعه در دهه های گذشته را حتما مطالعه کنید.

زارع گفت: در بحث معرفت به سخنان رهبر انقلاب که به صورت توصیه می فرمایند به آنها توجه کنیم در مرحله اول معرفت خود را ارتقا بخشید و دوم معنویت خود را افزایش دهید و خودسازی کند.  از سخنان مقام معظم رهبری استفاده کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول