اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین توپ‌های پیشرفته هویتزر در خط مقدم مستقر کرده است

منابع مطلع از استقرار تعداد بسیاری از توپ‌های پیشرفته هویتزر ارتش اوکراین در خط مقدم نبرد با روسیه خبر دادند.

اوکراین توپ‌های پیشرفته هویتزر در خط مقدم مستقر کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش اوکراین تعداد بسیاری از توپ‌های پیشرفته دریافتی از آمریکا را در خط مقدم نبرد با ارتش روسیه مستقر کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» سفارت ایالات متحده در کی‌یف روز یکشنبه اعلام کرد که اوکراین بسیاری از هویتزرهای جدید آمریکایی خود را در خطوط مقدم جبهه مستقر کرده است.گفته می‌شود که آمریکا ۸۹ توپ هویتزر برای ارتش اوکراین ارسال کرده است.

یک مقام ارشد پنتاگون چندی قبل از شروع آموزش نظامیان اوکراینی جهت استفاده از توپخانه‌های پیشرفته «هویتزر» خبر داد. یک مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) گفت، ارتش ایالات متحده آموزش شمار کمی از نیروهای اوکراینی را برای استفاده از توپخانه هویتزر آغاز کرده است.

این مقام پنتاگون گفت که این آموزش در خارج از اوکراین انجام می‌شود و حدود یک هفته طول می‌کشد. به گفته این مقام نظامی آمریکایی، شمار نظامیان اوکراین حدود ۵۰ نفر است.

آخرین تحولات نبرد روسیه و اوکراین حاکیست که نیروهای مسلح روسیه دو پرتابگر سامانه دفاع هوایی «اس-۳۰۰» اوکراین و یک رادار را در منطقه «شپیلفکا» در منطقه سومی تخریب کردند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در گزارش میدانی از وضعیت جنگ اوکراین اعلام کرد که نیروهای موشکی و توپخانه‌ای نیروی زمینی روسیه حدود ۱۴۰ موضع نیروهای مسلح اوکراین را مورد اصابت قرار دادند.

سخنگوی وزرات دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای موشکی و توپخانه‌ای روسیه، ۶ پست فرماندهی، ۱۲۳ منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را  منهدم کردند.

کوناشنکوف تصریح کرد: «در نتیجه این حملات، ۱۵۰ نفر از نیروهای مسلح اوکراین کشته شدند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در طول شب ۱۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند، یک موشک تاکتیکی «توچکا-یو» و ۱۱ راکت‌انداز «اسمرچ »را رهگیری کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول