اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی به اعضای کنگره آمریکا: روسیه حامی تروریسم اعلام شود

رئیس‌جمهور اوکراین پس از دیدار با هیات اعزامی کنگره آمریکا، خواستار قرار دادن روسیه در فهرست حامیان تروریسم شد.

زلنسکی به اعضای کنگره آمریکا: روسیه حامی تروریسم اعلام شود

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، با شدت گرفتن سفرهای مقام‌های غربی به اوکراین، این بار یک هیات ارشد جمهوری‌خواه کنگره آمریکا به کی‌یف سفر و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با هیات ارشد کنگره آمریکا به ریاست «میچ مک کانل» رهبر سناتورهای جمهوری‌خواه این کشور درباره قرار دادن روسیه در فهرست «کشورهای حامی تروریسم» صحبت کرد.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین بعد از این دیدار که روز شنبه (دیشب) برگزار شد، طی یک سخنرانی رسما از آمریکا خواست که روسیه را در فهرست ادعایی واشنگتن درباره حامیان تروریسم قرار دهد.

میچ مک کانل نماینده ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا و رهبر جمهوری‌خواهان در این مجلس بعد از پایان سفر به کی‌یف بیانیه‌ای درباره این سفر منتشر کرد و دیدار با زلنسکی و مشاوران ارشد رئیس‌جمهور اوکراین را «افتخار» خواند.

مک کانل را در سفر از قبل اعلام نشده به اوکراین، «سوزان کالینز» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «مین»، «جان باراسو» سناتور جمهوری‌خواه ایالت وایومنگ و «جان کورنین» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس همراهی کردند.

سفر سناتورهای جمهوری‌خواه به اوکراین در شرایطی انجام شده که دو هفته قبل «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به کی‌یف رفت و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. پلوسی پس از این سفر، از «تروریستی» خواندن روسیه حمایت کرد.

شبکه سی‌ان‌‌ان چندی قبل با اشاره به رایزنی تلفنی ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین با جو بایدن همتای آمریکایی، از درخواست او برای اقدام واشنگتن جهت قرار دادن روسیه به فهرست «کشور حامی تروریسم»  خبر داده بود.


میچ مک کانل و زلنسکی

 

میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنای آمریکا در بیانیه خود درباره سفر به کی‌یف اعلام کرد که این هیات اعزامی «بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده کاملا پشت سر اوکراین می‌ایستد و تا زمانی که اوکراین در این جنگ پیروز نشود، حمایت ما را با خود خواهد داشت. همچنین ضروری است که آمریکا تنها نماند».

وی افزود: «این کاملا به نفع منافع ملی ما است که به اوکراین کمک کنیم تا در این جنگ پیروز شود و به اوکراین و سایر کشورها کمک کنیم تا قبل از شروع جنگ‌های تجاوزکارانه دیگر از آنها جلوگیری کنند».

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در نطق شب گذشته خود برای مردم این کشور از رایزنی با سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی درباره حمایت واشنگتن از این کشور و لزوم تشدید تحریم‌های علیه روسیه خبر داد.

زلنسکی با تمجید از سفر قانونگذاران ارشد جمهوری‌خواه کنگره آمریکا به کی‌یف گفت: «من اعتقاد دارم که این دیدار بار دیگر قدرت حمایت فراحزبی از دولت ما و استحکام پیوندهای بین کشورهای اوکراین و آمریکا را نشان می‌دهد».

تکرار درخواست کی‌یف از واشنگتن درباره تروریستی اعلام کردن روسیه در شرایطی انجام شده که هفته گذشته پارلمان لیتوانی در اقدامی که واکنش روسیه را در پی داشت، این کشور را حامی تروریسم خواند.

پارلمان لیتوانی هفته گذشته به اتفاق آرا تصمیم گرفت «جنگ روسیه علیه اوکراین را نسل‌کشی» تلقی کند. قانونگذاران این کشور همچنین با تاکید بر لزوم تحقیق دادگاه بین‌المللی کیفری علیه روسیه ادعا کردند که این کشور «دولت حامی تروریسم است».

اقدام قانونگذاران لیتوانی با واکنش سخنگوی وزارت خارجه روسیه مواجه شد و این مقام مسکو هشدار داد: «تصمیم پارلمان لیتوانی مبین بر تلقی روسیه به عنوان حامی تروریسم، اقدامی تحریک‌آمیز و نشان دهنده دورویی سیاسی و افراطی گری است».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول