اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

‌ایران در حال بررسی صادرات گاز به اروپا/ پوشش گازرسانی روستایی به ۸۹ درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در حال حاضر پروژه گازرسانی در ۲۹ شهر و ۲۵۵۲ روستا در حال اجرا است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها درصد پوشش شهری به ۹۹ درصد و پوشش روستایی به ۸۹ درصد می‌رسد.

‌ایران در حال بررسی صادرات گاز به اروپا/ پوشش گازرسانی روستایی به ۸۹ درصد می‌رسد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز، امروز در نشست خبری در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با ارائه گزارش عملکرد این شرکت اظهار داشت: تاکنون ۱۲۲۱ شهر با درصد پوشش ۹۸.۴ درصدی و ۳۵۵۵۷ روستا با درصد پوشش ۸۵.۴ درصدی به شبکه گاز متصل شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر پروژه گازرسانی در ۲۹ شهر و ۲۵۵۲ روستا در حال اجرا است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها درصد پوشش شهری به ۹۹ درصد و پوشش روستایی به ۸۹ درصد می‌رسد.

چگنی گفت: ۲۴.۵ میلیون مشترک خانگی معادل ۲۸.۵ میلیون خانوار از نعمت گاز برخوردار هستند، همچنین ۹۰ هزار واحد صنعتی، ۶۰ هزار واحد کشاورزی، ۲۲۸۰ واحد سی.ان.جی، ۳۳ نیروگاه کوچک و بزرگ و ۲ میلیون واحد عمومی نیز به شبکه گاز متصل هستند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: مجموع گاز تحویلی در سال گذشته ۲۶۹ میلیارد متر مکعب بود. 

وی گفت: در بخش خانگی ۱۲۱ میلیارد متر مکعب گاز مصرف داشت که نسبت به سال ۹۹، ۸ درصد رشد داشت.

چگنی گفت: نیروگاه‌ها نیز ۷۱ میلیارد متر مکعب گاز مصرف کردند و ۳ درصد افزایش داشتند. صادرات گاز ایران نیز ۱۷ میلیارد متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: با راه‌اندازی نخستین ردیف فاز ۱۱ و ردیف‌های دیگر فاز ۱۴ میدان پارس جنوبی، روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

* ایران در حال بررسی صادرات گاز به اروپاست

‌معاون وزیر نفت در امور گاز از افزایش صادرات گاز طبیعی به عراق و تعیین مهلت برای پرداخت بدهی‌های این کشور به ایران خبر داد، همچنین اعلام کرد که ایران در حال بررسی صادرات گاز به اروپاست.

چگنی گفت: قرارداد صادرات گاز به این کشور سال آینده پایان می‌یابد که در حال تنظیم قرارداد جدید هستیم و دو طرف تکالیفی را به‌عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به امضای یک تفاهم‌نامه با طرف عراقی درباره افزایش صادرات گاز در هفته‌های اخیر افزود: بر این اساس با توجه به نیاز این کشور صادرات گاز از سوی ایران افزایش یافت و در این تفاهم‌نامه قید شد که بدهی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری عراق به ایران تا پایان ماه مه پرداخت شود و در صورت پرداخت نشدن دوباره گفت‌وگو و رایزنی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال صادرات گاز ایران به اروپا، اظهار کرد: ایران در حال بررسی این موضوع است و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، اما ایران همواره به‌دنبال توسعه دیپلماسی انرژی و گسترش بازار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول