اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس نهم در قبال اشکالات حقوقی برجام سکوت یا همراهی کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برجام دارای اشکالات حقوقی مختلف به ویژه در حوزه تضمین‌ها داشت و مجلس نهم در مقابل این پدیده یا سکوت کرد یا همراهی.

مجلس نهم در قبال اشکالات حقوقی برجام سکوت یا همراهی کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 25 اردیبهشت مجلس طی نطق میان دستور خود اظهار داشت: در تاریخ هر ملتی اتفاقاتی می افتد که آثار و تبعات آن در طولانی مدت می ماند؛ در تاریخ مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب اسلامی دو اتفاق افتاده است که آثار آن در تاریخ کشور مانده است.

وی ادامه داد: اولین اتفاق در مجلس اول و در بیانیه الجزایر اتفاق افتاد که در زمان دولت موسوی انجام گرفت و مجلس در مقابل این پدیده سکوت یا همراهی کرد و به استناد این پدیده ده ها سال اموال ملت ایران در دادگاه لاهه به نفع آمریکایی ها و اروپایی ها مصادره می شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس در تشریح دومین پدیده در مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاق مهم دیگر، برجام بود که با اشکالات حقوقی مختلف به ویژه در حوزه تضمین ها اتفاق افتاد و مجلس نهم در مقابل این پدیده یا سکوت کرد یا همراهی.

عباس زاده تصریح کرد: گویا سومین اتفاق در مجلس انقلابی در حال رقم خوردن است؛ الان در مذاکرات وین باید مشخص کنیم که استراتژی کشور در مورد برجام چیست؛ یا تحریم ها باید لغو، یا تثبیت و یا اصلاح شود.

وی افزود: مجلس نباید از تحولات مهم کشور عقب بماند؛ مجلس باید امروز روند قانون گذاری و کار پارلمانی در خصوص این موضوع را ادامه دهد؛ در واقع مجلس باید کار خوبی را که در آذر 1399 با تصویب قانون راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی تصویب شد، ادامه دهد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس بیان داشت: امروز مجلس باید نظارت و پیگیری کند و با مواضع فعال تعیین تکلیف کند؛ اتفاقی که در دولت روحانی افتاد و آمریکا یک طرفه از برجام خارج شد، بهترین فرصت برای خارج شدن ایران از برجام بود.

عباس زاده عنوان کرد: امروز مجلس باید با کار فعال و کنش فعالانه و در ادامه فرایند عزتمندانه کشور قدم بردارد و این گفتگوها برای تعیین تکلیف برجام را به اصلاح برجام تبدیل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر این مجلس این کار را نکند، فعالیت و کارکرد و عملکرد مجلس در ردیف مجالس یکم و نهم قرار خواهد گرفت  و این شایسته مجلس انقلابی نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول